Gå til innhold

Må man ha rekvisisjon fra legen for å ta blodprøver for å sjekke serumspeil (Litium)?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Og for å sjekke hvordan det står til med stoffskifte (står på medisiner). Eller kan jeg bare gå ned på legekontoret og be om blodprøver?

Anonymkode: 19608...f94

Lege må rekvirere blodprøvene. Du kan jo evt. sende en ekonsultasjon eller ringe på forhånd og be om at relevante blodprøver rekvireres. 

AnonymBruker
frosken skrev (14 minutter siden):

Lege må rekvirere blodprøvene. Du kan jo evt. sende en ekonsultasjon eller ringe på forhånd og be om at relevante blodprøver rekvireres. 

Må det være lege som skriver ut medisinen som rekvirerer blodprøvene? I mitt tilfelle skriver lege på DPS ut Litium og fastlege stoffskifte-medisin.

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Må det være lege som skriver ut medisinen som rekvirerer blodprøvene? I mitt tilfelle skriver lege på DPS ut Litium og fastlege stoffskifte-medisin.

Jeg tenker at begge leger bør kun rekvirere blodprøver for både litium og stoffskifte. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...