Gå til innhold

Når har du brukt akutt ambulant team?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er dette noe man bare kan kontakte så kommer de? Ringte en gbg og da var det kjempe strengt 

Anonymkode: 89374...f9c

Et strengt her også. Her må man må henvises av lege. Kan ikke ta kontakt på eget initiativ. 

Endret av Vendi
Vendi skrev (55 minutter siden):

Et strengt her også. Her må man må henvises av lege. Kan ikke ta kontakt på eget initiativ. 

Det er ikke slik i min kommune. Man trenger ingen henvisning. Men jeg vet ikke hvor terskelen går.

Anonymkode: 3edae...5e7

Adeie skrev (9 minutter siden):

Her må man henvises. Kom dit da legen sendte henvisning til DPS sist. Gikk da e dager før jeg var inne til samtale.

Hvor mange dager? Hadde du behandler på DPS utenom?

Annonse

Man må henvises og det må være akutt. Akutt team er ikke for folk som syns "det hadde vært greit å prate med noen" og som har poliklinisk time om 2 uker, nettopp for å prate med noen. Det er for å medisinere feks nyoppståtte psykoser, manier, alvorlige depresjoner osv. 

Anonymkode: 2ca24...89d

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Man må henvises og det må være akutt. Akutt team er ikke for folk som syns "det hadde vært greit å prate med noen" og som har poliklinisk time om 2 uker, nettopp for å prate med noen. Det er for å medisinere feks nyoppståtte psykoser, manier, alvorlige depresjoner osv. 

Jeg hadde alvorlig depresjon forrige gang jeg ringte.

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke det min psykiater på poliklinikken har sagt. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke det min psykiater på poliklinikken har sagt. 

Det er nok litt ulik praksis ute og går. Noen steder må man ha henvisning, andre steder kan man ta kontakt selv. Noen steder er terskelen høy for etablering av kontakt, andre steder lav, osv. 

Endret av Vendi
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det var da svært så bombastisk. Du svarer utifra ditt lokale aat. Det finnes mange forskjellige måter å drive den tjenesten på. 

Hos oss trenger du ikke henvisning. Alle kan ta kontakt og får, den første gangen, time innen 24 timer, enten hjemme eller på dps.

Jeg har ringt dem hundrevis av ganger i akkurat sånne situasjoner som du beskriver. Jeg hadde i mange år tre timer hos dps i uken. Likevel brukte jeg også aat.

Du må nesten bare kontakte dem og spørre.

Anonymkode: c2bf5...d5f

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det var da svært så bombastisk. Du svarer utifra ditt lokale aat. Det finnes mange forskjellige måter å drive den tjenesten på. 

Hos oss trenger du ikke henvisning. Alle kan ta kontakt og får, den første gangen, time innen 24 timer, enten hjemme eller på dps.

Jeg har ringt dem hundrevis av ganger i akkurat sånne situasjoner som du beskriver. Jeg hadde i mange år tre timer hos dps i uken. Likevel brukte jeg også aat.

Du må nesten bare kontakte dem og spørre.

Anonymkode: c2bf5...d5f

Takk for svar. Jeg turde ikke å ringe dem pga svar jeg fikk her inne...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...