Gå til innhold

Sier du kvinne eller dame?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Vendi skrev (7 timer siden):

Tror jeg mest bruker "kvinne" når jeg skriver, og "dame" når jeg snakker? Det er i alle fall ikke naturlig å kalle hunkjønn for "kvinner" i min omgangskrets, sånn muntlig. 

Merkelig,jeg blir alltid omtalt som "kvinne"

Anonymkode: cdb34...d60

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan vil du beskrive en kvinne som ikke er dame?

Anonymkode: 4b68f...956

Det jeg tror han mener med at "ikke alle kvinner er damer" er at en dame er ofte en eldre kvinne i manges syn, mens en kvinne er en kvinne men hun er liksom ikke ei dame.

F.eks damene ute på.byen..

Anonymkode: cdb34...d60

nachnoo skrev (18 timer siden):

Alle damer er kvinner, men dessverre er ikke alle kvinner damer. Så jeg bruker det i litt ulik betydning.

Ja nå er vi spente her på hva som du mener er en kvinne som ikke er dame.. 

FjellOgDalar skrev (5 timer siden):

Jeg sier mest dame. Samtidig bruker jeg gjerne kvinnelig når jeg snakker om roller, eks. kvinnelig lege. Ellers blir kvinne litt mer formelt i mitt hode. 

Jeg er motsatt. Syns dame er mer formelt. 

Anonymkode: f5b00...0d8

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...