Gå til innhold

Utredning hos nevropsykolog

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal tilbutredning hos nevropsykolog, for å kartlegge kognitive evner. Er det slik at nevropsykolog finner ut årsak for at man har kognitive vansker, slik at man kan få rett diagnose og hjelp for dette?

Noen som har vært til slik utredning og kan si mer om hvordan det foregår?

Anonymkode: 182f4...353

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/488551-utredning-hos-nevropsykolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2

Da jeg var hos nevropsykolog svarte jeg på en rekke tester. Feks leste han ett ark og rett etterpå spurte han meg om hva jeg husket. 

Så skulle jeg forklare hva som menets med en rekke ord og setninger. Jeg husker ikke så mye mer, men det var en hel masse tester. 
Det fulgte med to tentative diagnoser i resultatene han sendte til den kliniske psykologen som utredet meg.

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (10 minutter siden):

Da jeg var hos nevropsykolog svarte jeg på en rekke tester. Feks leste han ett ark og rett etterpå spurte han meg om hva jeg husket. 

Så skulle jeg forklare hva som menets med en rekke ord og setninger. Jeg husker ikke så mye mer, men det var en hel masse tester. 
Det fulgte med to tentative diagnoser i resultatene han sendte til den kliniske psykologen som utredet meg.

Ok, takk for svar. Er det samme utredning uansett på en måte og så leser de ut fra svarene hvilke diagnoser det evt kan passe til, da?

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ok, takk for svar. Er det samme utredning uansett på en måte og så leser de ut fra svarene hvilke diagnoser det evt kan passe til, da?

Det vet jeg ikke, men det går på ting som kan gjelde flere lidelser. Arbeidsminne, evne til å planlegge, språklig kognisjon, eksekutive funksjoner mm.

Jeg husker ikke nøyaktig navnene men det ble vurdert på en skala. Fra under normal til veldig god. Jeg husker ikke alle ordene rett så ta med en klype salt, men du skjønner hva det går i.

Endret av Worriesome Plenty 2
AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (4 minutter siden):

Det vet jeg ikke, men det går på ting som kan gjelde flere lidelser. Arbeidsminne, evne til å planlegge, språklig kognisjon, eksekutive funksjoner mm.

Jeg husker ikke nøyaktig navnene men det ble vurdert på en skala. Fra under normal til veldig god. Jeg husker ikke alle ordene rett så ta med en klype salt, men du skjønner hva det går i.

Jepp, takk. Håper på en bred utredning. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...