Gå til innhold

Dersom det er så mye rasisme, hvorfor så mange falske hatkrim i vesten ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I USA var det en stor sak hvor en stakkars homofil mørkhudet person, ble angrepet midt i en snøstorm og 25 kuldegrader klokka 2 på natta, av 2 Trump supportere som på magisk vis hadde klart å finne ut at Jussie skulle ut i snøstormen akkurat da, og hadde med seg verktøy inkludert en "løkke" til å feste rundt halsen hans, "this is maga country" skal de ha ropt, og de så hvite ut, og de var både rasister og homofobe, angivelig. Han kjempet imot og var super modig og de rømte ikke han!

I ettertid fant en ut at dette var 2 afrikanske skuespillere han hadde jobbet med på settet, og som fikk betalt av han for å gjennomføre dette "angrepet". Pga korrupt rettsvesen i USA endte han opp med å få omtrent null straff og pga "double jeopardy" kunne en ikke rette opp i den urettten i høyesterett.

https://en.wikipedia.org/wiki/Jussie_Smollett

Så virker det være en stor sak i Norge også

https://www.nrk.no/vestland/siktet-for-uriktig-forklaring_-hamse-ali-fastholder-forklaring-om-rasistisk-overfall-i-bergen-1.17144617

Hvor det virker som politiet mistenker at offeret har oppgitt falsk forklaring og derfor siktet han, etter at han fikk folk til å gå i fakkeltog og samlet inn masse penger. Her har jeg ikke sett dokumentene i saken så om dette er helt klart som Jussie Saken, eller noe mer diskutabelt vet jeg ikke, men siden politiet våger anmelde må de vel ha ganske sterke bevis ettersom det jo er en alvorlig anklage mot mannen da gitt sakens natur.

Mitt spørsmål er, dersom det er så mye rasisme i Vesten, hvorfor virker det som mange av de største sakene, enten er helt eller delvis falske ? Er vi ikke så rasistiske som mediene håper at vi skal være siden en da får solgt mer aviser ? Tanker ? 

Anonymkode: aa62b...d7e

Fortsetter under...

psykedeliker

Vi har en stor andel mennesker i samfunnet som er mer opptatt av følelser og subjektive opplevelser, enn fakta og saklighet. Men siden alle disse menneskene stort sett fungerer i det daglige, blir ikke denne fordreide virkelighetsoppfatningen fanget opp av psykiatrien.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå er ikke vi rasistiske.

Men at det er økende rasisme i vesten er det vel ikke tvil om. Ser jo hvilke parti som velges frem i vesten.

Anonymkode: 87148...2a8

Nå er vel ikke det nødvendigvis 1-1 forhold mellom rasistisk parti og rasisme. Altså partier kan sanke stemmer fra flere grupper. F.eks folk som vil ha reduksjon i innvandring (men ikke er rasistiske) kan jo fort bli "tvunget" til å stemme på rasistiske partier, dersom rasistiske partier er de eneste som ønsker å redusere innvandringen.

Worriesome Plenty 2

I Bergen:

Han hadde fått juling og blant annet fått slått ut 4 tenner.

Ingenting er slått fast heller. Det er en åpen sak uten siktelse.

Altfor tidlig å dra en konklusjon.

Endret av Worriesome Plenty 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå er vel ikke det nødvendigvis 1-1 forhold mellom rasistisk parti og rasisme. Altså partier kan sanke stemmer fra flere grupper. F.eks folk som vil ha reduksjon i innvandring (men ikke er rasistiske) kan jo fort bli "tvunget" til å stemme på rasistiske partier, dersom rasistiske partier er de eneste som ønsker å redusere innvandringen.

Da er man rimelig tom i hode. Man må se litt lengre enn egen nesetippen, rasisme er har, stemmer Man på hat, ja da er det hat man får.

Annonse

psykedeliker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da er man rimelig tom i hode.

Som nevnt tidligere er det mange mennesker som er tomme i hodet, også blant de høyt utdannede som nekter å bruke kunnskapen og posisjonene sine til å påvirke der de kan.

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (4 minutter siden):

I Bergen:

Han hadde fått juling og blant annet fått slått ut 4 tenner.

Ingenting er slått fast heller. Det er en åpen sak uten siktelse.

Altfor tidlig å dra en konklusjon.

Problemet er, det går an å få juling, uten at det er rasisme/hatkrim bak, inkludert mindre "eksotiske/sympatidrivende" årsaker.

Skader er nok dokumentert ja, problemet er resten av fortellingen, som virker ikke stemme med faktiske forhold, per nu.

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nå er ikke vi rasistiske.

Men at det er økende rasisme i vesten er det vel ikke tvil om. Ser jo hvilke parti som velges frem i vesten.

Det er økende rasisme? Det tror jeg ikke. Innvandringen har vel heller kommet så langt at nå er det nok?  Ungdom i dag er sjeldnere rasister enn noen generasjon tidligere. 

psykedeliker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Problemet er, det går an å få juling, uten at det er rasisme/hatkrim bak, inkludert mindre "eksotiske/sympatidrivende" årsaker.

Og det er ett av poengene de høyt utdannede burde presisere. Vi kan ikke vite angripernes egentlige motiver.

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (11 minutter siden):

Det er økende rasisme? Det tror jeg ikke. Innvandringen har vel heller kommet så langt at nå er det nok?  Ungdom i dag er sjeldnere rasister enn noen generasjon tidligere. 

16 prosent er innvandrere eller født av innvandrere i Norge. Innvandring fra hvite i Eu er det vi har mest av.  Så nei, vi har ikke mye innvandring i Norge og isåfall ikke mange av de som møter rasisme.

Forskjell på rasisme og fremmedfrykt, de eldre lider ofte av det første og fremst. 

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

16 prosent er innvandrere eller født av innvandrere i Norge. Innvandring fra hvite i Eu er det vi har mest av.  Så nei, vi har ikke mye innvandring i Norge og isåfall ikke mange av de som møter rasisme.

Forskjell på rasisme og fremmedfrykt, de eldre lider ofte av det første og fremst. 

Har du fulgt med i pressen kan du lese om hvordan det går med inkluderingen både i og mellom setningene. Jeg tenker det er nok. 

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (Akkurat nå):

Har du fulgt med i pressen kan du lese om hvordan det går med inkluderingen både i og mellom setningene. Jeg tenker det er nok. 

Og da er vel der feilen  ligger? Man må bedre innkluderingen. Ikke fjerne innvandring. 

Annonse

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og da er vel der feilen  ligger? Man må bedre innkluderingen. Ikke fjerne innvandring. 

Så hvor i Europa vil du si de har lykkes med integreringen fra æreskulturer? Røret lekker, men du vil dusje lenge heller enn å  skru stoppe krana?

psykedeliker
Worriesome Plenty 2 skrev (2 minutter siden):

Så hvor i Europa vil du si de har lykkes med integreringen fra æreskulturer?

Æreskulturer hadde vi i Norge lenge før masseinnvandringen startet, men de manifesterte seg på andre måter, og gjør det fortsatt.

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (11 minutter siden):

Så hvor i Europa vil du si de har lykkes med integreringen fra æreskulturer? Røret lekker, men du vil dusje lenge heller enn å  skru stoppe krana?

Innvandrere kommer sjelden fra en slik kultur. Aldri hørt om polske eller svenske mennesker som bedriver æresdrap.

Dette er ikke et stort problem lem, det er ett problem. Og kommer da først og fremst med de som søker asyl.og det har lite med innva dring å gjøre.

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

I USA var det en stor sak hvor en stakkars homofil mørkhudet person, ble angrepet midt i en snøstorm og 25 kuldegrader klokka 2 på natta, av 2 Trump supportere som på magisk vis hadde klart å finne ut at Jussie skulle ut i snøstormen akkurat da, og hadde med seg verktøy inkludert en "løkke" til å feste rundt halsen hans, "this is maga country" skal de ha ropt, og de så hvite ut, og de var både rasister og homofobe, angivelig. Han kjempet imot og var super modig og de rømte ikke han!

I ettertid fant en ut at dette var 2 afrikanske skuespillere han hadde jobbet med på settet, og som fikk betalt av han for å gjennomføre dette "angrepet". Pga korrupt rettsvesen i USA endte han opp med å få omtrent null straff og pga "double jeopardy" kunne en ikke rette opp i den urettten i høyesterett.

https://en.wikipedia.org/wiki/Jussie_Smollett

Så virker det være en stor sak i Norge også

https://www.nrk.no/vestland/siktet-for-uriktig-forklaring_-hamse-ali-fastholder-forklaring-om-rasistisk-overfall-i-bergen-1.17144617

Hvor det virker som politiet mistenker at offeret har oppgitt falsk forklaring og derfor siktet han, etter at han fikk folk til å gå i fakkeltog og samlet inn masse penger. Her har jeg ikke sett dokumentene i saken så om dette er helt klart som Jussie Saken, eller noe mer diskutabelt vet jeg ikke, men siden politiet våger anmelde må de vel ha ganske sterke bevis ettersom det jo er en alvorlig anklage mot mannen da gitt sakens natur.

Mitt spørsmål er, dersom det er så mye rasisme i Vesten, hvorfor virker det som mange av de største sakene, enten er helt eller delvis falske ? Er vi ikke så rasistiske som mediene håper at vi skal være siden en da får solgt mer aviser ? Tanker ? 

KJØR DEBATT?

Anonymkode: 8279e...0ad

Bertheussen gjorde noe av det samme, of hun er høyreorientert.

Noen har et sykelig behov for støtte og oppmerksomhet. Det finnes ingen bedre måte enn å late som man er utsatt for hatkriminalitet. Da blir det er voldsomt sirkus med medieoppslag, fakkeltog og tonnevis med sympati og støtte.

Jeg synes nesten toppen er hun som påsto hun ble skutt under terroren mot Pride. Det er jo så enkelt å sjekke ut.

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Innvandrere kommer sjelden fra en slik kultur. Aldri hørt om polske eller svenske mennesker som bedriver æresdrap.

Dette er ikke et stort problem lem, det er ett problem. Og kommer da først og fremst med de som søker asyl.og det har lite med innva dring å gjøre.

De som snakker om å begrense innvandring sikter stort sett til asylanter av fjernkulturelle. Jeg er uenig i at de er få. De fleste der og er bra folk. Men flytter jeg noen gang blir det ut av Oslo øst, og det har å gjøre med hvor forandret det er blitt her i min bydel og mange andre bydeler enda mer. 
Innvandringsmotstandere er ett dårlig ord det er jeg enig i. 

Endret av Worriesome Plenty 2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...