Gå til innhold

Fysisk dårlig av psykiske lidelser?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja fordi psyken og kroppen henger sammen. Kroppen kan påvirke psyken og omvendt. 

Anonymkode: 411a2...a93

Henger helt klaer sammen ja! Men så var det høna og egget da

Anonymkode: 4b56a...d4e

Ja, det mener jeg.

Min erfaring:

Jeg begynte å hangle i år 2000. Jeg var mye sliten.  Ingenting galt ble funnet, fysisk. Jeg hadde heller aldri noen tanker om at det kunne være noe psykisk. 

I 2003 gikk jeg til legen og ble sykemeldt pga slitenhet første gang. Ei heller da streifet tanken meg. Jeg var mye sykemeldt, ble t o m omskolert.  

I 2006 ble jeg nok en gang sykmeldt for slitenhet, denne gangen ble jeg også sendt på MR av hele kroppen med null funn. Legen sa det kunne være noe psykisk, men jeg var ikke villig til å ofre det en tanke en gang. Jeg var fullstendig blind - men så hadde jeg heller aldri hatt kontakt med mine følelser. 

Den høsten begynte jeg imidlertid å lete etter andre forklaringer på mine plager på nett. For jeg innså at NOE måtte være galt. Det kunne ikke være normalt å være så utmattet. Og når det ikke ble funnet noen fysiske årsaker på min utmattelse, måtte jeg lete etter svar på om det kunne være noe psykisk - legen hadde jo også nevnt det. Og det var da jeg begynte å søke etter svar.  

Det viste seg at jeg var deprimert og hadde mye angst, Jeg var sannsynligvis også hypoman i 1999 og 2005.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...