Gå til innhold

Hjelper det deg alltid å prate med en profesjonell når du strever

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Med depresjon? Behandler, fastlege e.l. Eller står du i det selv?

Anonymkode: 0dafc...655

Ja, det har hjulpet meg. For det første så må jeg opp og ut, deretter prate med en som jeg er trygg på.  Det å ha hyppige avtaler med fastlegen hjalp meg iallefall veldig sist jeg var skikkelig deprimert. 

FjellOgDalar

Både ja og nei vil jeg si. Det var fint å ha noen som kunne forholde seg mer nøkternt enn venner/pårørende, en det var helt stuerent å "plage" med det jeg strevde med. Likevel var ikke terapi alene nok til å få meg dit jeg er nå. Det jeg synes det har hatt best effekt på er angst, skam og vansklelige opplevelser jeg har hatt tidligere i livet. Depresjonsproblematikken ville jeg ikke fått bukt med av samtaleterapi aleine.  

AnonymBruker
emilie321 skrev (23 minutter siden):

Ja, det har hjulpet meg. For det første så må jeg opp og ut, deretter prate med en som jeg er trygg på.  Det å ha hyppige avtaler med fastlegen hjalp meg iallefall veldig sist jeg var skikkelig deprimert. 

Hvor ofte var du hos fastlegen? Di hadde ikke behandler på DPS?

AnonymBruker
FjellOgDalar skrev (13 minutter siden):

Både ja og nei vil jeg si. Det var fint å ha noen som kunne forholde seg mer nøkternt enn venner/pårørende, en det var helt stuerent å "plage" med det jeg strevde med. Likevel var ikke terapi alene nok til å få meg dit jeg er nå. Det jeg synes det har hatt best effekt på er angst, skam og vansklelige opplevelser jeg har hatt tidligere i livet. Depresjonsproblematikken ville jeg ikke fått bukt med av samtaleterapi aleine.  

Hvordan fikk du bukt på depresjonen?

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor ofte var du hos fastlegen? Di hadde ikke behandler på DPS?

Nei, hadde ikke behandler på DPS, men en privat behandler.  Fastlegen ville jeg skulle komme til han 2 ganger i uka i en periode. Dette hjalp meg over kneika.  Vanligvis var jeg hos han 1 gang i måneden.   Dessverre så har han nå sluttet som fastlege.

Annonse

emilie321 skrev (11 minutter siden):

Nei, hadde ikke behandler på DPS, men en privat behandler.  Fastlegen ville jeg skulle komme til han 2 ganger i uka i en periode. Dette hjalp meg over kneika.  Vanligvis var jeg hos han 1 gang i måneden.   Dessverre så har han nå sluttet som fastlege.

Så fint at han så deg når du trengte det som mest. Var du alvorlig deprimert? Er du helt frisk nå?

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så fint at han så deg når du trengte det som mest. Var du alvorlig deprimert? Er du helt frisk nå?

Ja, han var en helt fantastisk fastlege.  Ja, var alvorlig deprimert.  Nei, er ikke helt frisk nå, men langt unna hva jeg var den gangen. 

Kommer helt an på hva det er. Det som hjelper meg mest er familie og venner. Men en behandler kan hjelpe mer på et dypere plan og forstå ting. Lege hjelper ikke meg hvertfall 

Anonymkode: 77a6c...50a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...