Gå til innhold

Zyprexa for angst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei ikke godt å si.

Angst kan vel vøre mye forskjellig og. Bruker du ad da?

Anonymkode: 56202...4ac

Nei jeg fikk på AD i 17 år, ikke økt angst da jeg sluttet. Psykiateren lurte på hvorfor i all verden jeg gikk på AD. Har schizofreni.

Anonymkode: b0df9...05a

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nei jeg fikk på AD i 17 år, ikke økt angst da jeg sluttet. Psykiateren lurte på hvorfor i all verden jeg gikk på AD. Har schizofreni.

Anonymkode: b0df9...05a

Åja:/ hjalp det på angsten da

• 4 uker senere...
bibben skrev (På 28.11.2024 den 11.42):

Jeg tror ikke det er slik at man uansett får bivirkninger selv om man har fått bivirkninger på et helt annet medikament før.

Hvis du opplever å være psykisk skjør og sliter med angst kan Zyprexa gjerne gi en slags «rustning»; litt beskyttelse for å si det sånn. Dette krever ikke høye doser. Når man er skjør og har angst påvirker det «klarhet i hodet», og nettopp på det vil jeg påstå at Zyprexa har en gunstig effekt.

Jeg har vært igjennom «smørbrødlisten» med ulike APer og Zyprexa er å anbefale for nettopp det du etterlyser…mener jeg😃

Takk for svar, det er det jeg også har lest meg til at zyprexa er den mest potente på angst. 

Anonymkode: f59f8...453

bibben skrev (På 28.11.2024 den 11.24):

Bivirkninger er ikke forekommende hos alle som tar Zyprexa. Medikamenter virker så forskjellig og slett ikke alle plages med bivirkninger.

Zyprexa gir god angstdempning. Den roer ned, og fremmer søvn. Det er derfor lurt å ta medikamentet om kvelden og ikke bli motløs om en føler seg litt sløv i begynnelsen. Etter noen tid vil det normalt avta.

Zyprexa er ikke merket med «rød trekant» og gir ikke avhengighet.

For noen gir det økt sultfornemmelse, men dette gjelder slett ikke alltid.

Jeg vil mene at Zyprexa er et godt medikament. Lykke til!

Hjelper den noe for «angst» dagen derpå også da?

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Zyprexa er nok ikke førstevalget om det kun er angst. Det er jo et antipsykotisk preparat. SSRI er det som hjelper mest, samt terapi. 
man bør ikke putte i seg medisiner fremfor terapi 

Anonymkode: 5e9e5...ed1

Selvsagt ikke

Men for å kun roe kropp og tankekjør?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...