Gå til innhold

Kan man trygt stå på Alimemazin livet ut?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Andre som bruker Alimemazin over tid?

Anonymkode: 567b4...f31

Har brukt i mange mnd. Legen ikke sagt noe

må jo sove. Ee den kanslke bedre enn andre alternativer…? Vet kkke

Anonymkode: e9938...610

Annonse

Den er ment for kortvarig bruk.

Hvis jeg kun skal snakke om personlige preferanser, så ville i alle fall jeg valgt en medisin med mindre antikolinerg effekt hvis jeg skulle brukt en medisin hele livet. Dette fordi det mistenkes en sammenheng mellom antikolinergika og demens senere i livet, uten at jeg tror det har kommet noen helt klare konklusjoner. Men jeg ville av den grunn heller brukt Tolvon i lav dose.

ISW skrev (3 minutter siden):

Hvis jeg kun skal snakke om personlige preferanser, så ville i alle fall jeg valgt en medisin med mindre antikolinerg effekt hvis jeg skulle brukt en medisin hele livet. Dette fordi det mistenkes en sammenheng mellom antikolinergika og demens senere i livet, uten at jeg tror det har kommet noen helt klare konklusjoner. Men jeg ville av den grunn heller brukt Tolvon i lav dose.

Ikke meg som er ts. Men enig med deg at det antagelig ikke er så lurt med antikolinerg effekt. Bakdelen er for min del- psykiske bivirknknher av lav dose remeron (er ikke det samme som tolvon?), så kan ikke bruke det for søvn heller. Hvilke andre alternativ har man da?

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke meg som er ts. Men enig med deg at det antagelig ikke er så lurt med antikolinerg effekt. Bakdelen er for min del- psykiske bivirknknher av lav dose remeron (er ikke det samme som tolvon?), så kan ikke bruke det for søvn heller. Hvilke andre alternativ har man da?

Minstedose Tolvon gjør lite annet enn å gi søvneffekt. Jeg syntes den var fin for søvn i sin tid, og man unngikk de typiske antikolinerge effektene som munntørrhet.

Folk må gjøre som de vil og som de blir anbefalt av lege. Jeg svarer bare for meg, fordi jeg har mye demens i familien. 

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du har aldri tatt opp temaet med legen din? Eller?

Jo har snakket med psykiater om det. Og resultatet var at jeg kan stå på den videre også kan jeg evt prøve å trappe den ned på et senere tidspunkt evt 😊 men det er litt opp til meg selv 😊

Anonymkode: 25f47...aab

ISW skrev (24 minutter siden):

Jeg har ikke "hangover" tar den i åtte tiden om kvelden. Er ikke redd for demens, kommer det så kommer det. Må være positiv. 

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jo har snakket med psykiater om det. Og resultatet var at jeg kan stå på den videre også kan jeg evt prøve å trappe den ned på et senere tidspunkt evt 😊 men det er litt opp til meg selv 😊

Anonymkode: 25f47...aab

Den er vel lett å trappe ned på. Ikke av de verste. Den virker godt på meg. Ingen bivirkninger. 

ISW skrev (36 minutter siden):

Hva betyr antikolinergika?

ISW skrev (1 time siden):

Minstedose Tolvon gjør lite annet enn å gi søvneffekt. Jeg syntes den var fin for søvn i sin tid, og man unngikk de typiske antikolinerge effektene som munntørrhet.

Folk må gjøre som de vil og som de blir anbefalt av lege. Jeg svarer bare for meg, fordi jeg har mye demens i familien. 

Den gir sikkert vektoppgang. Det er ikke bra. 

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...