Gå til innhold

Får du resepter for flere måneder av gangen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hva slags medisiner bruker du?

Anonymkode: 35fe3...525

Selv bruker jeg bare smertestillende, bruker ett B-preparat og det får jeg bare én uthenting på av gangen. De andre har jeg på blåresept og de gjelder for 4 uthentinger (som i praksis betyr at de kan gjelde et helt år). Fra apoteket får jeg bare utlevert for 3 mnd forbruk.

Emoji skrev (1 time siden):

Jeg får for ett år i gangen før jeg må be om fornyelse (henter ut for 3 mnd hver 3.mnd). 

Ja, det vanlige tror jeg er at legen skriver "Reit 3" på faste resepter (det pasienten står på fast). Det betyr vel at man får hente ut tre ganger til i tillegg til den første gangen. Da stemmer det godt med hver 3. måned/4 ganger i året/for ett år av gangen. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...