Gå til innhold

Hvor mange Sobril er det vanlig å skrive resept per gang?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bruker aldri Sobril. Men jeg får en minstepakke Sobril av legen min kanskje hvert tredje år (og har den til den går ut på dato). Pleier å ha pakken med på f.eks. reiser, fordi det har en angstdempende effekt å ha den. Men som sagt, jeg bruker den i praksis aldri. Eventuelt for søvn en meget sjelden gang.

ISW skrev (27 minutter siden):

Jeg bruker aldri Sobril. Men jeg får en minstepakke Sobril av legen min kanskje hvert tredje år (og har den til den går ut på dato). Pleier å ha pakken med på f.eks. reiser, fordi det har en angstdempende effekt å ha den. Men som sagt, jeg bruker den i praksis aldri. Eventuelt for søvn en meget sjelden gang.

I hvilke forpakninger kommer Sobril?

Anonymkode: 005f6...83e

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan får dere sobril? Mln lege er eksfremt restriktiv 

(og det er ikke fordi jeg misbruker. Tvert i mot redd for medisin)

Anonymkode: 140f0...132

Hvordan jeg får det? Som deprimert og angstfull.

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan får dere sobril? Mln lege er eksfremt restriktiv 

(og det er ikke fordi jeg misbruker. Tvert i mot redd for medisin)

Anonymkode: 140f0...132

Av legen, fordi man trenger det. For meg er det en aktiv del av å holde meg frisk.

nachnoo skrev (12 timer siden):

Det er ikke noe som er "vanlig" her. Det kommer alt an på situasjonen, tilstanden og den enkelte pasient.

Vil heller si det kommer ann på legen. 

Og kun legen. 

Anonymkode: 6481d...ac0

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vil heller si det kommer ann på legen. 

Og kun legen. 

Anonymkode: 6481d...ac0

Klart det er pasienten (og sykdommen) det kommer ann på.

Ser folk skriver depresjon, sobril er jo beroligende mot angst, det hjelper vel ikke på depresjon? 
Leger er sikkert ulike ved slike medisiner, men sliter man med panikkangst og sterk angst får en jo sobril som kan hjelpe. Men først må en prøve andre ting som terapi o.l 

Jeg fikk utskrevet sobril i fjor for første gang i mitt liv. Jeg opplevde et stort sjokk etter en dødsulykke, og fikk sterk angst. I slike situasjoner er Sobril til stor hjelp. Det å få puste og klare fungere noen timer for å i det hele tatt klare stå i det. Det er jo krise medisin på et vis, og ikke noe man skal gå på. 

Anonymkode: cd60f...318

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...