Gå til innhold

Bør Gjert trekke seg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

nachnoo skrev (12 timer siden):

Fortsatt gjelder regelen om at personer er å anse som uskyldige inntil de evt er dømt. 

Han, nå titalte, har ikke blitt behandlet som uskyldig siste par årene av idrettsforbundet, bl.a. ved å ikke gi ham akkrediteringer. Hvilken part skal de ivareta mest? Brødrene eller de som Gert trener i dag...

Drømmeautomat

Det er mye høyere beviskrav i straffesaker enn ellers, også sivilsaker. Fire av Gjert Ingebrigtsens barn har offentlig anklaga faren for mishandling under oppveksten. Hvis man tror han er uskyldig medfører det nødvendigvis at man tror barna lyver. Det virker derfor rimelig at anklagen i seg selv får konsekvenser for ham utenfor rettssystemet.

Såvidt jeg veit jobber Gjert Ingebrigtsen nå privat som trener for ulike idrettspersoner. Skulle han slutte med det måtte det være fordi de sparka ham, eller fordi han selv trakk seg. Det siste virker kun logisk hvis han er skyldig samt angrer og vil bøte for det, for i å trekke seg ligger det en innrømmelse av skyld. Jeg tror han er skyldig, men fortsatt har et håp om å komme unna med det. I så fall er oppførselen hans rasjonell, men jeg tror likevel han har gjort et dårlig bet. 

Helt uavhengig av om han blir dømt synes jeg det bør være opp til ham selv og de han trener. Jeg ser ikke  noen risiko for at han skal mishandle voksne utøvere. Han bør ikke få trene barn.

Jeg mener kriminelle bør få jobbe. Jeg vil helt ikke ha så mye justis utenfor rettsvesenet. Jeg er redd for at det skal bre om seg og at stadig flere arbeidsplasser skal stenge folk ute for å fremstå som prektige.

Annonse

Drømmeautomat

Jeg er enig i at du bør få jobbe selv om du har et kriminelt rulleblad. Men jeg syns det er forståelig om f.eks. Friidrettsforbundet vil sanksjonere mot ham/distansere seg fra ham, også før han er dømt, gitt de opplysningene som har kommet fram så langt.

https://www.vg.no/sport/i/93xj2d/friidrettsforbundet-aapner-for-aa-be-paatalenemnda-i-norges-idrettsforbund-vurdere-ingebrigtsen-saken 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...