Gå til innhold

🎄 Medistermat til jul? Hvorfor torturerer vi oss selv? 🤮

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan vi snakke om medistermat til jul? Hvem fant ut at dette var en god idé? Medisterkaker? Smaker som noe fra en dårlig kantine. Medisterpølser? En gummiaktig farse med altfor mye fett og en mistenkelig ettersmak. Og konsistensen? Litt som å tygge på en gummislange marinert i harskt fett.

Medistermat er ikke mat. Det er en årlig påminnelse om at vi mennesker er i stand til å lide i fellesskap, med et stivt smil og en klatt surkål. 

Nok er nok! Det er på tide å pensjonere denne tragedien av en juletradisjon. Hva med noe som faktisk smaker godt til jul? Kan det være så vanskelig?

Diskuter gjerne, men medister-forsvarere: Kom bevæpnet med bedre argumenter enn «det er tradisjon».

Anonymkode: aa2d6...e79

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Medisterkaker? Smaker som noe fra en dårlig kantine. Medisterpølser? En gummiaktig farse med altfor mye fett og en mistenkelig ettersmak. Og konsistensen? Litt som å tygge på en gummislange marinert i harskt fett.

Diskuter gjerne, men medister-forsvarere: Kom bevæpnet med bedre argumenter enn «det er tradisjon».

Ikke spist det på lenge, men kjenner ikke igjen din beskrivelse av smaken. Mulig du har spist en dårlig variant, eller har dårlig smak ;) 

Anonymkode: 25363...2c2

AnonymBruker
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Ikke spist det på lenge, men kjenner ikke igjen din beskrivelse av smaken. Mulig du har spist en dårlig variant, eller har dårlig smak ;) 

Anonymkode: 25363...2c2

Farsen ser riktig lekker ut. Ekte MUK.

image.jpeg.2972c7c18fbbbe52b86b274de778fecb.jpeg

Smaken er som kjent som baken.. Jeg synes "medistermat" er godt, og det blir ingen ordentlig god julestemning ved middagsbordet uten. (Vil jeg tro. For jeg har aldri opplevd det. Og da er vi jo straks inne på tradisjoner 😆)

Endret av Vendi

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Farsen ser riktig lekker ut. Ekte MUK.

image.jpeg.2972c7c18fbbbe52b86b274de778fecb.jpeg

Har ikke noe med MUK å gjøre. Dette er medisterfarse, dvs. spedd medisterdeig.

Medisterdeig er kvernet svinekjøtt - dvs. en kjøttdeig laget av svinekjøtt. Medisterdeig inneholder inntil 25% fett.

Spes til farse ved å tilsette væske, egg, krydder etc.

Jeg synes også at medistermat er helt grusomt.  Men jeg kjøper svinekjøttdeig og lager medisterkaker selv og da slipper jeg den forferdelige fetthinnen som kommer i ganen på ferdig medisterkaker og medisterdeig.  Og julepølser spiser jeg heller ikke.  Men ellers så spiser jeg all annen julemat og gleder meg til rakørret første juledag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...