AnonymBruker Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Ja, kjære venner og dere andre, det er den tiden på året igjen. Når kvinner forvandler hjemmene sine til små utstillinger verdig et interiørmagasin – og oss stakkars dødelige menn forvandles til stressede støvpartikler i hjørnene. Velkommen til "Julens Store Husforvandling"! For hvem trenger vel egentlig julefred, når du kan ha *julerengjøring*? Her skal hvert støvkorn i taket fjernes, og gardiner som aldri har gjort noen noe vondt skal byttes ut., «Det er viktig med julestemning!» sier hun mens hun marsjerer rundt med støvkosten som en general i hæren av duftlys og pynteputer. Og så var det pyntingen. Det er flere snes med nisser i alle størrelser og fasonger som skal danderes rundt om i huset, og hvert bord skal ha egen juleduk. Noe annet skulle tatt seg ut. Og det holder selvfølgelig ikke med ett juletre. Nei, nei. Vi snakker juletre i stua, minitre på kjøkkenet og kanskje et tre på badet også, fordi... hvorfor ikke? Ingenting skriker jul som en nissefigur ved tannbørsten. Alt dette for at "det skal være koselig." Koselig for hvem, spør jeg? For de tre venninnene som kommer på kaffebesøk én gang før jul og gir hverandre diplomatiske komplimenter om hvor «gjennomført» alt er? Og vi skal ikke engang begynne å snakke om hva som skjer hvis du setter glasset ditt ned på det «feil» bordet eller rører de dekorative stearinlysene som aldri har vært tent. Det er krigsrett i julesokken. Men vi elsker dem for det, gjør vi ikke? Fordi ingenting sier «God jul» som å sitte musestille i et museum du pleide å kalle hjemmet ditt. Så lykke til, brødre. Bare 24 dager igjen med militær presisjon, nisse-maraton og tuftlys helvete. Vi sees igjen på nyåret. Anonymkode: 72d21...419 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/488638-%C2%ABdet-er-viktig-med-julestemning%C2%BB-sier-hun/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vhanja Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Jeg er glad meg og min samboer ikke har det slik. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/488638-%C2%ABdet-er-viktig-med-julestemning%C2%BB-sier-hun/#findComment-4338165 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Her må jeg bare si meg enig med @Vhanja - jeg er veldig glad vi ikke har det sånn hos oss. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/488638-%C2%ABdet-er-viktig-med-julestemning%C2%BB-sier-hun/#findComment-4338171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Jeg kjenner ikke igjen meg selv i din beskrivelse, med graden av pynting og rengjøring, og jeg kjenner heldigvis ikke igjen min mann. Tvert i mot er han takknemlig for at jeg er hovedpersonen når det gjelder å gjøre hjemmet vårt varmt og hyggelig til jul. Dessverre finnes det menn som når julen kommer blir reneste Grinchen som stjal julen. Eller som iallfall ønsker å stjele julen. Menn som selv har vokst opp med hyggelige juler laget av mor, men som ikke unner egne barn det samme. 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/488638-%C2%ABdet-er-viktig-med-julestemning%C2%BB-sier-hun/#findComment-4338173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vendi Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ja, kjære venner og dere andre, det er den tiden på året igjen. Når kvinner forvandler hjemmene sine til små utstillinger verdig et interiørmagasin – og oss stakkars dødelige menn forvandles til stressede støvpartikler i hjørnene. Velkommen til "Julens Store Husforvandling"! For hvem trenger vel egentlig julefred, når du kan ha *julerengjøring*? Her skal hvert støvkorn i taket fjernes, og gardiner som aldri har gjort noen noe vondt skal byttes ut., «Det er viktig med julestemning!» sier hun mens hun marsjerer rundt med støvkosten som en general i hæren av duftlys og pynteputer. Og så var det pyntingen. Det er flere snes med nisser i alle størrelser og fasonger som skal danderes rundt om i huset, og hvert bord skal ha egen juleduk. Noe annet skulle tatt seg ut. Og det holder selvfølgelig ikke med ett juletre. Nei, nei. Vi snakker juletre i stua, minitre på kjøkkenet og kanskje et tre på badet også, fordi... hvorfor ikke? Ingenting skriker jul som en nissefigur ved tannbørsten. Alt dette for at "det skal være koselig." Koselig for hvem, spør jeg? For de tre venninnene som kommer på kaffebesøk én gang før jul og gir hverandre diplomatiske komplimenter om hvor «gjennomført» alt er? Og vi skal ikke engang begynne å snakke om hva som skjer hvis du setter glasset ditt ned på det «feil» bordet eller rører de dekorative stearinlysene som aldri har vært tent. Det er krigsrett i julesokken. Men vi elsker dem for det, gjør vi ikke? Fordi ingenting sier «God jul» som å sitte musestille i et museum du pleide å kalle hjemmet ditt. Så lykke til, brødre. Bare 24 dager igjen med militær presisjon, nisse-maraton og tuftlys helvete. Vi sees igjen på nyåret. Anonymkode: 72d21...419 Morsomt skrevet, men er nok ikke så mange som har det så ekstremt. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/488638-%C2%ABdet-er-viktig-med-julestemning%C2%BB-sier-hun/#findComment-4338175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 47 minutter siden Del Skrevet 47 minutter siden morsan skrev (16 minutter siden): Jeg kjenner ikke igjen meg selv i din beskrivelse, med graden av pynting og rengjøring, og jeg kjenner heldigvis ikke igjen min mann. Tvert i mot er han takknemlig for at jeg er hovedpersonen når det gjelder å gjøre hjemmet vårt varmt og hyggelig til jul. Dessverre finnes det menn som når julen kommer blir reneste Grinchen som stjal julen. Eller som iallfall ønsker å stjele julen. Menn som selv har vokst opp med hyggelige juler laget av mor, men som ikke unner egne barn det samme. Samme her. Mannen her har aldri vært som mannen i hovedinnlegget, men har heller ikke vært sånn veldig opptatt av jul og pynting og slikt (bare av julematen!), men de siste få årene har noe endret seg. Kanskje for jeg har bodd her på "fulltid" i 5 år nå? I alle fall blir han litt mer "julemenneske" for hvert år, noe jeg synes er superkoselig, selv om jeg satte foten ned da han ville begynne å se julefilmer i oktober! 😂 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/488638-%C2%ABdet-er-viktig-med-julestemning%C2%BB-sier-hun/#findComment-4338181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 28 minutter siden Del Skrevet 28 minutter siden Tenk så deilig å ha en mann som hadde tatt julevask og pyntet uten at jeg behøvde å gjøre noen ting. Jeg blir helt misunnelig på deg 72d21...419 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/488638-%C2%ABdet-er-viktig-med-julestemning%C2%BB-sier-hun/#findComment-4338184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.