Gå til innhold

Hvordan var innleggelse for deg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har stort sett kun møtt greie folk og ingen som tror det bare er å ta seg sammen. Jeg er tvangsinnlagt nå og har vært det i over tre måneder. Tvangen ble forlenget denne uken. Det ville de nok ikke gjort hvis de mente jeg bare kunne ta meg sammen. 

Holder på med ect og det har veldig god effekt så langt. 

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

Har stort sett kun møtt greie folk og ingen som tror det bare er å ta seg sammen. Jeg er tvangsinnlagt nå og har vært det i over tre måneder. Tvangen ble forlenget denne uken. Det ville de nok ikke gjort hvis de mente jeg bare kunne ta meg sammen. 

Holder på med ect og det har veldig god effekt så langt. 

Får du mye forståelse og medfølelse?

føler det var fraværende, mee fokus på du er sånn og sånn. Kom igjen, gjør ting. Streng psykiater. 
 Trenger medfølelse empati og forståelse jeg

Anonymkode: b0d1a...415

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg opplevde kun forståelse, kunnskap og empati. Ingen var strenge, men tydelige. Hvor lenge var du i innlagt? Hva sa psykiater til deg?

Anonymkode: a861d...969

Kanskje de bare var tydelige. Føler jeg trenger mer forståelse og omsorg 

Følte de var mer sånn pushende. Og følte selv d var noe galt med meg. Ikke at der var mer synd på meg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Får du mye forståelse og medfølelse?

føler det var fraværende, mee fokus på du er sånn og sånn. Kom igjen, gjør ting. Streng psykiater. 
 Trenger medfølelse empati og forståelse jeg

Ja. Dvs de stryker meg ikke medhårs, men de snakker til meg på en helt vanlig måte. 

Hva er det du savner i møte med dem? Forventer du å få trøst? 

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (15 minutter siden):

Ja. Dvs de stryker meg ikke medhårs, men de snakker til meg på en helt vanlig måte. 

Hva er det du savner i møte med dem? Forventer du å få trøst? 

Ja vet ikke.. men ikke få følelsen av at det er noe galt med meg og at jeg og min væremåte er feil og «skyld» i at jeg sliter. Har jo opplevd vanskelig ting og har en reaksjon på det. Har det vanskelig . Ig trenger forståelse og empati. Ikke bare at jg må gjøre spnn og sånn og være annerledes. At min reaksjon er feil liksom

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja vet ikke.. men ikke få følelsen av at det er noe galt med meg og at jeg og min væremåte er feil og «skyld» i at jeg sliter. Har jo opplevd vanskelig ting og har en reaksjon på det. Har det vanskelig . Ig trenger forståelse og empati. Ikke bare at jg må gjøre spnn og sånn og være annerledes. At min reaksjon er feil liksom

Får en følelse av at du overvurderer behandler sin rolle. Å bli møtt med empati er bra, men trøst tror jeg du må finne et annet sted. 

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Får en følelse av at du overvurderer behandler sin rolle. Å bli møtt med empati er bra, men trøst tror jeg du må finne et annet sted. 

Ja mulig. Men tenkte en del av behandling er å bli møtt og validert😮‍💨

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nja- burde man ikke alltid bli det når man har det vanskelig?

Mener du man skal valideres for hva som helst? En behandler skal kunne hjelpe til å korrigere tanker og følelser. Da er det ikke alltid validering som er riktig. 

Annonse

Glitter skrev (42 minutter siden):

Mener du man skal valideres for hva som helst? En behandler skal kunne hjelpe til å korrigere tanker og følelser. Da er det ikke alltid validering som er riktig. 

Tenker man burde gjøre begge deler ja

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Leit å høre om opplevelsen din. Hvor lenge var du innlagt og for hva?

Var vel innlat 4-5 uker. De klarte ikke helt bestemme seg om det vae angst eller depresjon eller mer traume. Antagelig en blanding. Men endre vel opp m at de skrev angst og reaksjon på belastning. Sliter fortsatt veldig. Ble dårligere av innlevelsen 😮‍💨

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var vel innlat 4-5 uker. De klarte ikke helt bestemme seg om det vae angst eller depresjon eller mer traume. Antagelig en blanding. Men endre vel opp m at de skrev angst og reaksjon på belastning. Sliter fortsatt veldig. Ble dårligere av innlevelsen 😮‍💨

Har du poliklinisk behandler?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...