Gå til innhold

Rødkløver og medisiner.

Anbefalte innlegg

1. Levermikrosomal metabolisme:

• Rødkløver kan påvirke enzymene i leveren (spesielt CYP450-systemet) som metaboliserer mange legemidler. Dette kan føre til økt eller redusert effekt av medisiner, som antidepressiva, antiepileptika, og visse smertestillende.
  • Snakk med lege eller apotek før du bruker rødkløver hvis du bruker medisiner.
  • Unngå å ta rødkløver uten medisinsk godkjenning hvis du har en sykdom som påvirkes av hormoner.
  • Følg med på bivirkninger som blødninger, endringer i symptomer, eller tegn på interaksjoner.

Fortsetter under...

Lady HM skrev (9 timer siden):
  1. Levermikrosomal metabolisme:

• Rødkløver kan påvirke enzymene i leveren (spesielt CYP450-systemet) som metaboliserer mange legemidler. Dette kan føre til økt eller redusert effekt av medisiner, som antidepressiva, antiepileptika, og visse smertestillende.
  • Snakk med lege eller apotek før du bruker rødkløver hvis du bruker medisiner.
  • Unngå å ta rødkløver uten medisinsk godkjenning hvis du har en sykdom som påvirkes av hormoner.
  • Følg med på bivirkninger som blødninger, endringer i symptomer, eller tegn på interaksjoner.

Ok. Takk. Kan jo snakke med apoteket da. 

Annonse

stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Har ikke hørt noe fra legesenteret. Du trenger jo ikke ta rødkløver nå sa hun som tok telefonen, uff. sa det hjelper jo på søvnen. 

Sa du til henne at det hjelper deg med søvnen? Men du bør vel få snakke med lege om dette, ikke resepsjonisten? 

Vhanja skrev (2 minutter siden):

Sa du til henne at det hjelper deg med søvnen? Men du bør vel få snakke med lege om dette, ikke resepsjonisten? 

ja jeg sa det, da sa hun ingenting. hun skulle snakke med legen om det men jeg har ikke hørt noe. kanskje legen ville sette meg opp på en time sa hun, noe jeg syns er unødvendig. 

Worriesome Plenty 2

Hvis dette er noe fra alternativ medisin så er ofte ikke interaksjoner forsket på. Johannesurt er et slikt middel men som er forsket litt på og det påvirker enkelte andre medisiners virkning. Om rødkløver gjør det vet ikke jeg, og sannsynligvis ikke legen din heller.

Jeg vet at jeg som går på blodfortynnende skal være forsiktig med slike alternative tilskudd, nettopp fordi noen av dem kan ha blodfortynnende effekt. 

Men hvis du har god effekt av Rødkløver for søvn, Stjernestøv, så synes jeg du skal ta deg bryet med en legetime. Tenk hvis du kan finne ut at du kan fortsette å ta det og få bedre søvn? Vil det ikke være verdt det på sikt, èn legetime?

Worriesome Plenty 2 skrev (10 minutter siden):

Hvis dette er noe fra alternativ medisin så er ofte ikke interaksjoner forsket på. Johannesurt er et slikt middel men som er forsket litt på og det påvirker enkelte andre medisiners virkning. Om rødkløver gjør det vet ikke jeg, og sannsynligvis ikke legen din heller.

Nei det er det, jeg tror ikke legen vet noe så jeg bare slutter på den tror jeg. Har følt meg uvel i dag, var hos foreldrene mine og i dag. mulig jeg ble uvel av det og. 

Vhanja skrev (9 minutter siden):

Jeg vet at jeg som går på blodfortynnende skal være forsiktig med slike alternative tilskudd, nettopp fordi noen av dem kan ha blodfortynnende effekt. 

Men hvis du har god effekt av Rødkløver for søvn, Stjernestøv, så synes jeg du skal ta deg bryet med en legetime. Tenk hvis du kan finne ut at du kan fortsette å ta det og få bedre søvn? Vil det ikke være verdt det på sikt, èn legetime?

Tror ikke legen vet noe om det så det er ingen vits i å gå til legen da, får heller bare sove annenhver natt. Jeg jobber jo ikke. 

Annonse

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Tror ikke legen vet noe om det så det er ingen vits i å gå til legen da, får heller bare sove annenhver natt. Jeg jobber jo ikke. 

Men er det ikke bedre å få det avklart? Er ikke søvn (nesten) hver natt fremfor annenhver natt verdt èn legetime?

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Men er det ikke bedre å få det avklart? Er ikke søvn (nesten) hver natt fremfor annenhver natt verdt èn legetime?

Jeg vet ikke jeg, har følt meg uvel i dag og nå tror jeg det er pga rødkløver. Er litt kvalm og. Hun kunne ringt meg. Orker ikke sitte i evigheter på det venterommet. 

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke jeg, har følt meg uvel i dag og nå tror jeg det er pga rødkløver. Er litt kvalm og. Hun kunne ringt meg. Orker ikke sitte i evigheter på det venterommet. 

For meg hadde jevn søvn vært mye viktigere enn èn legetime, men du ser jo selv. 

stjernestøv skrev (39 minutter siden):

føler meg forgiftet av rødkløver nå, tør ikke å ta det mer. 

Du gjør det nok større enn det er. 

Hvorfor ikke få svar hos legen i stedet for å gruble og overdramatisere i eget hode?

Endret av Vhanja

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...