Gå til innhold

Hvor lenge skal psykiatriforumet få lov og forsøples?

Anbefalte innlegg

Ja, jeg forstår at hun har det vondt og jeg forstår at angst er vondt. Men også av hensyn til henne selv, bør det vurderes å utestenge denne brukeren som skriver inntil 10 tråder om dagen med medisingrublinger. Jeg skriver ikke navnet hennes her, men ved behov kan jeg sende en PM med brukernavnet. 

Tråder fra folk med reelle hjelpebehov drukner jo, og resten av oss er oppgitt og irriterte. 

Fortsetter under...

ISW skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg forstår at hun har det vondt og jeg forstår at angst er vondt. Men også av hensyn til henne selv, bør det vurderes å utestenge denne brukeren som skriver inntil 10 tråder om dagen med medisingrublinger. Jeg skriver ikke navnet hennes her, men ved behov kan jeg sende en PM med brukernavnet. 

Tråder fra folk med reelle hjelpebehov drukner jo, og resten av oss er oppgitt og irriterte. 

Folk har lov å skrive hva de vil, du får heller unngå å svare eller gå inn på de trådene. Det er også mange som ikke er aktive brukere som leser alt som skrives. Du eier ikke forumet. Jeg er inne her en gang i mnd eller to, og har ikke oversikt over alt som er skrevet. 

Anonymkode: c973a...5b6

ISW skrev (11 minutter siden):

Synes det er mer trist med personen som hele tiden snakker om at hun er i en boble, er frakoblet seg selv, lurer på om det er depresjon, om det er depresjon eller angst som gjør henne slik. Sier at hun ikke er tilstede i seg selv, at hun har mistet seg selv osv. Hun er ikke mottakelig for innspill og råd, men fortsetter bare å opprette den ene tråden etter den andre om disse temaene. Og det til tross for at flere gir henne tilbakemeldinger på at det ikke er bra for henne å gruble slik, og at hun bør slutte med å lage tråd etter tråd om dette. 

Anonymkode: 6e6cd...66a

ISW skrev (2 timer siden):

Enig

ISW skrev (2 timer siden):

Hadde det gått an å gi vedkommende en tvungen pause?   Det må vel være bedre enn å utestenge. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synes det er mer trist med personen som hele tiden snakker om at hun er i en boble, er frakoblet seg selv, lurer på om det er depresjon, om det er depresjon eller angst som gjør henne slik. Sier at hun ikke er tilstede i seg selv, at hun har mistet seg selv osv. Hun er ikke mottakelig for innspill og råd, men fortsetter bare å opprette den ene tråden etter den andre om disse temaene. Og det til tross for at flere gir henne tilbakemeldinger på at det ikke er bra for henne å gruble slik, og at hun bør slutte med å lage tråd etter tråd om dette. 

Anonymkode: 6e6cd...66a

Men er dette samme bruker som ISW skriver om, eller er det to forskjellige?

Enten det er snakk om en eller to, så tror jeg den/de hadde hatt godt av en pause, både for egen del og forumets del.

Anonymkode: d4826...bd3

Annonse

emilie321 skrev (19 minutter siden):

Hadde det gått an å gi vedkommende en tvungen pause?   Det må vel være bedre enn å utestenge. 

Jeg tror det går ut på det samme. Tvungen pause kan være kort, lang, eller til "evig" tid. Man blir utestengt fra forumet ved slike tvungne pauser. 

Vendi skrev (25 minutter siden):

Jeg tror det går ut på det samme. Tvungen pause kan være kort, lang, eller til "evig" tid. Man blir utestengt fra forumet ved slike tvungne pauser. 

Jeg trodde det her var snakk om til evig tid og det synes jeg blir litt feil. Iallefall i første omgang 

emilie321 skrev (6 minutter siden):

Jeg trodde det her var snakk om til evig tid og det synes jeg blir litt feil. Iallefall i første omgang 

Mener å ha lest at det er vanlig å gi tre sjanser (med tilhørende kortvarig eller langvarig utestengelse) før permanent utestengelse. 

Vendi skrev (5 minutter siden):

Mener å ha lest at det er vanlig å gi tre sjanser (med tilhørende kortvarig eller langvarig utestengelse) før permanent utestengelse. 

Jeg visste ikke dette, så takk for opplysningen. 

For å starte på toppen. Jeg følger med, nå er det faktisk mer enn en bruker som kommer med disse tråden jeg mistenker du tenker på. Blir det mye av noe får man en pause. 

Hvor lenge, og hvor ofte varierer jo litt. Vi har ett litt annet system her enn på de andre da problemer kan være midlertidige og man får en oppvåkning når man er uten en periode. Samt vi har også mulighet for å gi tvungen pause om man ber om det også, nettopp pga hvilke brukere som er mest aktive her. 

Ja dette er jo et psykiatri forum, og klart det er mange psykiatriske pasienter her med ulike diagnoser. Og da kan jo litt av hvert dukke opp i tankene og sinnet, og det kommer ut her. Det fins jo i teorien ingen grenser for hva et menneske kan tenke. Så det er lite som overrasker.

Anonymkode: cd543...70e

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...