Gå til innhold

Mindre depresjon = mer angst?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Jeg holder på med ect og det har god effekt. Men samtidig som depresjonen bort bedre, så har jeg begynt å kjenne en del på angst. Det er veldig slitsomt. Blir redd hjertet skal stoppe. 

Er det vanlig å få angst når depresjonen letter? 

Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt annet enn at det skjer med meg nå. 

Anonymkode: 4d321...c31

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er fortsatt deprimert,  men smerten letter litt og blir erstattet av mer angst. 

Skjønner. 

Jeg vet ikke om jeg kan omtales som deprimert lenger. Har blitt markant bedre av ECT. Det er nesten magisk. 

Men angsten er vond da. Det har ikke vært sterk angst I dag, men det murrer liksom. 

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (28 minutter siden):

Skjønner. 

Jeg vet ikke om jeg kan omtales som deprimert lenger. Har blitt markant bedre av ECT. Det er nesten magisk. 

Men angsten er vond da. Det har ikke vært sterk angst I dag, men det murrer liksom. 

Sier du det? (At du ikke kan omtales som deprimert). Du som var så langt nede. Det er jo helt fantastisk! Så glad på dine vegne💕angsten ja...hva sier behandleren din om den?

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Sier du det? (At du ikke kan omtales som deprimert). Du som var så langt nede. Det er jo helt fantastisk! Så glad på dine vegne💕angsten ja...hva sier behandleren din om den?

Takk. :) Jeg tror i hvertfall ikke jeg er deprimert lenger. Hvis så er den bare mild. 

Nei de har tenkt at angsten kommer av at depresjonen er borte slik at følelsene mine er vekket mer til live igjen. Så jeg lurte på om dette er vanlig for folk flest. 

AnonymBruker
Glitter skrev (4 minutter siden):

Takk. :) Jeg tror i hvertfall ikke jeg er deprimert lenger. Hvis så er den bare mild. 

Nei de har tenkt at angsten kommer av at depresjonen er borte slik at følelsene mine er vekket mer til live igjen. Så jeg lurte på om dette er vanlig for folk flest. 

"Vanlig" angst/redsel holder oss unna fare som jo er livsnødvendig. Men når angsten går utover livet i større grad er det ikke vanlig for folk flest vil jeg påstå.

Glitter skrev (1 time siden):

Nettopp. Det er slik det er. Depresjonen har ligget som et lokk på alle følelser. Nå når depresjonen letter, slipper angsten frem igjen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...