Gå til innhold

Virkning av SSRI - likeglad - behagelig

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er vanlig virking av SSRI. Føler ingen ting lenger. Likeglad med alt. Men ingen angst eller deprisjon.
Kan ligge på sofaen i timer halvsove med indre ro. Alt bare flyter. Natt og dag. Spiller ingen rolle. Comfortably numb. Deilig.

Anonymkode: 9c85a...7c8

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/488687-virkning-av-ssri-likeglad-behagelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vet ikke om dette er vanlig virking av SSRI. Føler ingen ting lenger. Likeglad med alt. Men ingen angst eller deprisjon.
Kan ligge på sofaen i timer halvsove med indre ro. Alt bare flyter. Natt og dag. Spiller ingen rolle. Comfortably numb. Deilig.

Anonymkode: 9c85a...7c8

Ikke uvanlig. Har forklart denne virkningen flere ganger på DOL.

sonderingwondering
31 minutes ago, nachnoo said:

Ikke uvanlig. Har forklart denne virkningen flere ganger på DOL.

Men er det helt bra da? 🤔 Jeg opplever det heldigvis ikke på Zoloft nå, likegyldighet altså, tvert imot egentlig, og det er bra. 

Annonse

Everybody skrev (5 timer siden):

Absolutt ingen angst eller depresjon? Det gikk fra 100% til 0%?

Samme hos meg, slet med angst startet på cipralex, de første ukene med oppstart var bare et angst helvete fra en annen verden. Ettter 3 uker med hard jobbing og holde ut så dabbet angsten bort og jeg var helt angstfri. Men siden jeg har opplevd div i ettertid har den kommet tilbake, men det er jo naturlig etter det jeg har stått i. Kjenner ei som også har slitt mye med angst og panikk anfall, ble kvitt det etter cipralex. 

Anonymkode: 7db9f...657

sonderingwondering skrev (10 timer siden):

Men er det helt bra da? 🤔 Jeg opplever det heldigvis ikke på Zoloft nå, likegyldighet altså, tvert imot egentlig, og det er bra. 

Om det er bra eller ikke, er subjektivt. TS beskriver det som deilig.

Hvis det oppleves som negativt, bør en vurdere å legge til Wellbutrin.

Har opplevd både og, men er vanskelig å si hva som er depresjonssymptom og hva som er virkning eller bivirkning av ssri.

Har opplevd det jeg selv mener kan beskrives best som depersonalisering og derealisering. Varte i cirka 2 år+. Tilskrev det vel AD en stund men tok jo bare AD helt i starten av denne perioden og har senere heller hatt følelser av eufori av samme medisin. Likegyldighet har på samme vis vært opplevd som en tilstand der ingenting har kunnet overvelde meg negativt, dvs. at jeg har vært nokså behersket selv under krevende betingelser. Samtidig har jeg ikke vært kald andre veien, men har snarere fått evnen tilbake til å oppleve glede og tilknytning til andre. 

Eksperimenterer litt med samme ssri nå som KAN ha vært uheldig for meg tidligere, men jeg MÅ bare se hva jeg kan få ut av den under mer kontrollerte omstendigheter og med en bevissthet om negativ erfaring i mente. Skulle jeg føle meg depersonalisert, uekte og likegyldig til andre rundt meg igjen, tror jeg at jeg kunne ha satt ord på det og kjent igjen tidligere. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...