Gå til innhold

Hvor vanlig er det at 27-åringer får 20.000 kr i lommepenger av foreldre i måneden (i tillegg til gratis bolig)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/hoiby-sier-han-fikk-20000-kroner-fra-foreldrene-i-maneden/17234232/

Ifølge TV 2s opplysninger forklarer Høiby at han får et fast beløp fra moren og faren hver måned. Han sier at det er snakk om 20.000 kroner.

For å unngå at regningene går til inkasso er det moren hans og kronprins Haakon som ordner med regningene, forklarer han. 

Høiby forklarer at han ikke har noen annen inntekt, og at han ikke har oversikt over utgiftene sine.

Selv sier 27-åringen at han tror han har gjeld, men at han ikke har kontroll over dette, får TV 2 opplyst.

I avhøret forteller Høiby at den økonomiske situasjonen hans tidvis er svært presset. 27-åringen sier også at moren hans av og til handler for ham. 

Høiby forteller også at han låner penger av kamerater, ifølge TV 2s opplysninger. 

Anonymkode: ef7d6...63b

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Tenker du selv det er vanlig? 

Anonymkode: dd3dd...d4a

https://snl.no/retorisk_spørsmål

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/hoiby-sier-han-fikk-20000-kroner-fra-foreldrene-i-maneden/17234232/

Ifølge TV 2s opplysninger forklarer Høiby at han får et fast beløp fra moren og faren hver måned. Han sier at det er snakk om 20.000 kroner.

For å unngå at regningene går til inkasso er det moren hans og kronprins Haakon som ordner med regningene, forklarer han. 

Høiby forklarer at han ikke har noen annen inntekt, og at han ikke har oversikt over utgiftene sine.

Selv sier 27-åringen at han tror han har gjeld, men at han ikke har kontroll over dette, får TV 2 opplyst.

I avhøret forteller Høiby at den økonomiske situasjonen hans tidvis er svært presset. 27-åringen sier også at moren hans av og til handler for ham. 

Høiby forteller også at han låner penger av kamerater, ifølge TV 2s opplysninger. 

Men han sier han sitter igjen med rundt 10 000 kr, når regninger er betalte. 

Anonymkode: af6c5...031

Annonse

AnonymBruker

Det er mange måter å støtte familie på. Noen jeg kjenner gir voksent barn som har delt omsorg for sitt barn flere tusen i måneden og bil.

MBH må kanskje anses som ung mann med en funksjonsnedsettelse gitt diagnoser og rusavhengighet. Om det er riktig av kronprinsparet å støtte ham økonomisk kan vel diskuteres, men er jo forståelig forsåvidt.

Anonymkode: 1a0ec...106

AnonymBruker

Hvorfor jobber han ikke som vanlige folk? Er han uføretrygdet så får han jo penger fra nav. 20.000 på toppen av det er jo luksus...

Anonymkode: f94a4...913

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hvorfor jobber han ikke som vanlige folk? Er han uføretrygdet så får han jo penger fra nav. 20.000 på toppen av det er jo luksus...

Anonymkode: f94a4...913

Hvor har du det fra at han er ufør?

Veldig «morsomt» at han sitter igjen med 10.000 å leve av i måneden.  Hva går til mat? Hva går til luksusklær? Alkohol, restaurantbesøk og litt attåt? Bil har han jo også.  Hahaha  Jeg tror han lyver så han tror det selv til slutt

Nicklusheletida

Denne saken er så nitrist og jeg tror det er bare begynnelsen. Er redd det kommer noe enda verre og det er nesten slik at jeg gruer meg, for jeg synes så synd på Harald og Sonja. 

Han har jo krav på sosialhjelp eller arbeidsavklaringspenger men hvis foreldrene gir han 20k i måneden er vel det greit, er jo ikke akkurat veldig mye hvis han sitter igjen med 10k etter at regninger er betalt. Det er vel ikke så mange foreldre som har råd til å gi barna sine 20k i måneden, så det er tydelig at de har nok av penger Mette Marit og Håkon.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...