Gå til innhold

Hvor gammel er behandleren din?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hva har det å si? Du burde bruke tiden på å bli bedre istedenfor alle disse psykologopphengspørsmålene dine. 

Anonymkode: fa1f7...85d

Det har noe å si, synes jeg også. Min nye behandler er heldigvis et voksent menneske, i motsetning til noen jeg var borti for ikke alt for lenge siden. Esakt alder er vanskelig å si men merker at hen ikke er en nyutdanna snørrunge uten livserfaring. Tipper 40ish. Merker også at denne nye virker ha mer intellekt enn forrige. Det setter jeg pris på. 

AnonymBruker
krøll9 skrev (1 minutt siden):

Det har noe å si, synes jeg også. Min nye behandler er heldigvis et voksent menneske, i motsetning til noen jeg var borti for ikke alt for lenge siden. Esakt alder er vanskelig å si men merker at hen ikke er en nyutdanna snørrunge uten livserfaring. Tipper 40ish. Merker også at denne nye virker ha mer intellekt enn forrige. Det setter jeg pris på. 

Hvorfor fikk du ny behandler? Bra for deg at hen virker bra og klok!

Anonymkode: a9b9d...b39

Annonse

AnonymBruker

Har hatt en behandler i 60 åra. Veldig flink. Så hadde jeg en mann på 40, flink han også. Kommer an på hva det gjelder tenker jeg. Ei jeg kjenner mistet barnet sitt i ei ulykke og fikk en psykolog på 25 år. Det funket ikke så godt, da hun ikke har sjans til å sette seg inn i det. 

Anonymkode: 4c29f...fa3

FjellOgDalar

Jeg har vært borti begge deler. Siste jeg hadde var bare 27 (jeg nærmet meg 40), men han var en veldig fin fyr. Fersk kunnskap, og en enorm lyst ti å lære. Han var også åpen for å fortelle litt om seg selv, men evnet å balansere personlig vs/privat. For meg er det fint å vite litt hva slags person jeg prater med fordi det gir litt mer trygghet. Det verste jeg vet er å snakke med et steinansikt jeg sjelden vet hvor jeg har.

Jeg har også vært borti andre ytterlighet, der det bare har luktet "særdeles uerfaren" og "sånn er det fordi professorne sa det" av. Så har man fordelen med de som er litt oppi åra med mer erfaring både med pasienter og livet. Men der risikerer man også å møte på lite oppdaterte behandlere med holdninger som "det jeg ikke har vært borti på førti år som psykolog/psykiater finnes ikke". 

For meg er riktig kompetanse, tilpasningsevne, kommunikasjon, åpenhet og god kjemi det som teller mest. Etter hvert som man blir eldre må man i økende grad forholde seg til hjelpere som er yngre enn seg. Sånn er bare livet.

Endret av FjellOgDalar

Når jeg var innlagt i 2016 fikk jeg en kvinnelig behandler på 25 da jeg var 23 år gammel mann. Føltes veldig kleint. Nå er jeg 31 og har bare hatt voksne behandlere på rundt 60 og det funker mye bedre.

Ser flere her ikke vil ha nyutdanna folk på 25 år som behandlere. Men hvordan skal disse få erfaring og jobb om ingen vil ha de som er unge? Skal de jobbe med noe annet enn å være behandlere til de er litt eldre?

Annonse

AnonymBruker
lavender skrev (2 timer siden):

Jeg ville tippet på at han er i 50 årene. I utgangspunktet synes jeg personlig ikke alder har så mye å si og jeg har hatt både helt nyutdannete behandlere på min egen alder og pensjonister, og det meste i mellom. 

Av en eller annen grunn så liker jeg best når behandler er på min alder-eller eldre.

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (13 timer siden):

Tror hun er i 30 årene. Hun er helt fantastisk! Hun er gravid nå som er veldig koselig men også vanskelig siden jeg må bytte når hun får baby :) 

Så fint å høre at hun er det du trenger! Hvor lenge skal du gå i terapi?

hattifnattus
Everybody skrev (18 timer siden):

Når jeg var innlagt i 2016 fikk jeg en kvinnelig behandler på 25 da jeg var 23 år gammel mann. Føltes veldig kleint. Nå er jeg 31 og har bare hatt voksne behandlere på rundt 60 og det funker mye bedre.

Ser flere her ikke vil ha nyutdanna folk på 25 år som behandlere. Men hvordan skal disse få erfaring og jobb om ingen vil ha de som er unge? Skal de jobbe med noe annet enn å være behandlere til de er litt eldre?

Begge mine siste behandlere var yngre enn meg. Han ene var vel 1 år yngre, og hun jeg hadde i bare en måneds tid før avslutning var rundt 3-ish år yngre. 

Han mannlige behandleren som var yngre enn meg er den absolutt beste behandleren jeg har hatt. Har også hatt de som er nærme pensjonsalder og det har jeg likt langt dårligere enn de yngre.

AnonymBruker skrev (På 8.12.2024 den 23.54):

Ei jeg kjenner mistet barnet sitt i ei ulykke og fikk en psykolog på 25 år. Det funket ikke så godt, da hun ikke har sjans til å sette seg inn i det. 

Ville en psykolog på 60 satt seg bedre inn i det selv om hun ikke har opplevd det selv?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...