Gå til innhold

Tanker om angst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Angst er den jævligste følelsen man kan ha. Den tilstanden man går inn i ved et kraftig panikk anfall. Man føler man er i ferd med å miste kontrollen og bli gal, eller dø. Den følelsen er 100% reell. Det å stå i angst og klare å puste seg ut av et anfall, komme seg opp igjen krever ekstremt mye krefter og jobb. De som aldri har kjent på angst vet ikke hva det er snakk om, har ikke sjans å relatere seg. Det er ikke bare at man er redd, man får symptomer både psykisk og fysisk og blir helt satt ut av spill. 
vi som har angst er ikke svak. Vi er sterke som tåler å stå i det og komme oss opp. 
Se for deg den sterkeste du vet om. Se også for deg at vedkommende hadde fått et plutselig voldsomt panikk anfall og ikke klarte hente seg inn. Den person hadde taklet det like dårlig / godt som vi som lever med dette. Veldig mange av oss skjuler denne angsten. For den vises ikke utenpå. Jeg satt på en middag med fagforeningen via jobb med masse folk. Koste meg og hadde det bra. Plutselig får jeg et angstanfall som varte og rakk. Jeg tenkte: skal jeg løpe ut? Hva om folk ser jeg får angst? Hva om jeg dummer meg ut? Vil jeg svime av og lage oppstyr? Dette mens folk satt å snakket med meg om alt og ingenting. Dette var så smertefullt og jævlig. Sitte å late som mens jeg er helt på bristen og følte jeg gikk på ei line. Jeg klarte roe ned angsten og fortsatte kvelden. Men jeg var fryktelig sliten etterpå. Andre ganger går jeg bort og ut hvis det blir for ille. Vil gi alle som har angst eller andre plager en god klem 🩷 den kampen vi strever med inni oss vises ikke utenpå. Kanskje klarer vi ikke alt andre klarer. Men andre hadde heller ikke klart det samme med angst 

Anonymkode: b8999...ceb

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/488804-tanker-om-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff ja angst er skikkelig ille. Sliter med det selv for tiden. Er redd det ikke er angst, men noe fysisk. Men jeg lever jo ennå og det har vart i noen uker/måneder. Så prøver å rasjonalisere meg. Men det er ikke lett og angsten er vondt. 

Veldig godt gjort å ha klart å puste deg ut av det på den middagen. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/488804-tanker-om-angst/#findComment-4339876
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...