Gå til innhold

Hvor lenge er det vanlig å holde på med traumebehandling?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Blir man bedre av å snakke om de samme traumene år etter år? 

Anonymkode: f682f...ecb

Jeg kan ikke svare deg, men jeg trodde traumebehandling var tidsbegrenset?

Anonymkode: e215e...b73

AnonymBruker

Jeg hadde ti timer intensiv traumebehandling. Det var det som skulle til. En type Nei, det hjelper ikke snakke om selve traumene og hvor fælt det var i årevis. Det var en type forlenget eksponeringsterapi. Veldig effektivt på meg. 

Anonymkode: d7b67...7e2

AnonymBruker

Å snakke om det vonde man har opplevd er ikke traumererapi. Traumeterapi er et avgrenset tidsrom. EMDR f eks. Da jobber man målrettet og systematisk mens man sitter å beveger øynene mot et lys. Der man forstyrrer minnet der man bruker begge hjernehalvdeler. Kognitiv terapi kan også være til god hjelp. Det kommer an på hvordan plagene utarter seg i hverdagen hvilke metode behandler bruker. EMDR kan være nyttig for mange og ikke hjelpsomt for andre. 

Anonymkode: 33e7a...ed9

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...