Gå til innhold

I morgen koster strømmen 13 kroner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kraftanalytiker har ikke registrert høyere strømpris siden 2009.

Vi har ganske normal vind. Vi har ikke noe ekstrem temperatur. Og vi har godt med vann i magasinene. Prissmitte fra Tyskland er grunnen.

Godt Støre følger nøye med.

https://www.nrk.no/rogaland/i-morgen-koster-strommen-13-kroner_-_-det-er-helt-ekstremt-1.17165111

Anonymkode: 67bbb...ca4

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/488834-i-morgen-koster-str%C3%B8mmen-13-kroner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje

Det er helt forferdelig. Jeg bor i N02, der det er dyrest. For oss går det greit, vi har masse ved , samt varmepumpe, men vi har 2 elektriske biler som må lades. Forhåpentligvis klarer vi å unngå lading de dyreste timene.

Strømstøtten gjør jo at ikke utslaget for husholdninger blir så ekstremt som grafen viser, men det er jo ILLE for bedrifter. Og nettleie og mva kommer jo i tillegg.

AnonymBruker

Jeg har snudd døgnet og kjører maskiner med klær om natta selv om brannvesenet fraråder det. Jeg får meg ikke til å gjøre det på dagtid når det er så dyrt.

Matlagingen sparer jeg også til natten. Har heldigvis ikke barn eller noen jeg må ta hensyn til 

Anonymkode: 094e5...bc1

AnonymBruker
knas skrev (44 minutter siden):

Hvor skal dette ende? Hvordan skal vi får gjort noe med det? Politikerne fleste vil jo ha det slik. Flere vil jo til og med fjerne strømstøtten. 

Hadde det ikke vært for dustete miljøvernere kunne Norge utvunnet mer strøm fra fosser og stryk. Men neida. Å ikke gjøre inngrep i naturen er viktigst. 

Anonymkode: 0b7e3...4c9

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvor mye utgjør egentlig dette da? Hvis man dusjer når det koster 13kr vs på en vanlig strømprisdag hva sparer man? Tipper man sparer typ 5kr.

Anonymkode: 556d9...59d

Det utgjør ganske mye alt i alt. Det kan bli 2-3000 i måneden for en husholdning om ikke hoderegningen min svikter. Det bidrar også at alt blir dyrere siden omtrent alt man bruker penger på krever strøm.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.12.2024 den 15.29):

Hvor mye utgjør egentlig dette da? Hvis man dusjer når det koster 13kr vs på en vanlig strømprisdag hva sparer man? Tipper man sparer typ 5kr.

Anonymkode: 556d9...59d

Priser på Sørlandet torsdag 12 desember mellom 17 og 18:

• En dusj i 10 minutter med sparedusj: 6 kroner
  • En dusj i 10 minutter uten sparedusj: 12 kroner
  • En vask med en relativt ny vaskemaskin på 40 grader: 1,29 krone
  • En vask på 60 grader: 2 kroner
  • Tørketromling: 5 kroner
  • Å ha på stekeovn i en time: 5,41 kroner
  • Induksjonstopp: 2,16 kroner
  • Kaffetrakter: 65 øre
  • Oppvaskmaskin: 3,24 kroner
  • Oppvask for hånd under rennende vann (45 grader): 4,33 kroner
  • TV i tre timer: 7,1 kroner
  • Kjøleskap per dag: 1,29 kroner
  • Fryser per dag: 1,73 kroner
  • Lade telefon fra 20 til 80 prosent: 4,33 øre
  • Mikrobølgeovn: 3 kroner

De fleste av oss har råd til å dusje i dag også.

Anonymkode: 0cadd...be1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...