Gå til innhold

Hiv positiv. Alt håp ute?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jada da ble jeg testa og fikk svaret i dag. Hiv positiv dessverre for meg. Er livet over og forbi for meg? Testa meg da jeg var 30 og er nå 52. Aner ikke når dette skjedde, og er redd jeg har smitta andre og. Skal bli undersøkt hvordan det står til med helsa mi, og immunforsvaret mitt. Fins det noen her inne med hiv, som kan fortelle litt om åssen det er å leve med det? Har en sterk angst og bekymring nå vedr helsa mi. 

Anonymkode: c0e32...907

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/488839-hiv-positiv-alt-h%C3%A5p-ute/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Stemoren min er HIV-positiv. Hun lever helt normalt og er sunn og frisk. Medisinene idag er så gode at man lever like lenge som andre og man kan ikke smitte andre. Man kan ha sex uten kondom så lenge en tar medisinene

Anonymkode: efa48...15b

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gikk det 22 år fra du testet deg til du fikk svaret?

Som andre sier, HIV er lett kontrollerbart nå for tiden. Det har ikke vært livstruende siden 90-tallet.

Anonymkode: 0ec61...0e5

Mente jeg testa meg sist da jeg var 30. Skal ha gode samtaler med leger om min nye situasjon.

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.12.2024 den 21.06):

Jada da ble jeg testa og fikk svaret i dag. Hiv positiv dessverre for meg. Er livet over og forbi for meg? Testa meg da jeg var 30 og er nå 52. Aner ikke når dette skjedde, og er redd jeg har smitta andre og. Skal bli undersøkt hvordan det står til med helsa mi, og immunforsvaret mitt. Fins det noen her inne med hiv, som kan fortelle litt om åssen det er å leve med det? Har en sterk angst og bekymring nå vedr helsa mi. 

Det ligger en del gode dokumentarer på nett om å leve med hiv i vår tid. Slik jeg har forstått det, så innebærer hiv noe helt annet nå enn for 30 år siden. Du vil kunne bruke medisiner som gjør at du ikke kan smitte andre, og hiv trenger ikke å få noen stor betydning i livet ditt. . Skjønner imidlertid fortvilelsen over muligens å ha smittet andre i den perioden du ikke har visst at du har hiv. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...