Gå til innhold

Et dette psykosesymptomer?

Anbefalte innlegg

Kjenner på fremmedfølelse, eller hva det skal kalles. Føler at alt er så lenge siden. Selv bare noen timer siden er langt tilbake i fortiden. Det som hendte i går kunne like gjerne ha hendt for 10 år siden. Jeg har liksom ikke noen følelse av tid lenger. Ting går merkelig nok veldig seint oppe i hodet. Akkurat som om jeg er tilstede i en sakte film, men jeg klarer ikke helt å delta, jeg er bare tilskuer, og livet bare skjer uten meg. Men alt er så lenge siden! Jeg føler det som om jeg blir holdt tilbake av en usynlig kraft. Og at jeg ikke får til å oppleve "her-og-nå" fordi det hele tida går tilbake til fortid.

Det er så vanskelig å forklare, men er det noen som kan relatere? 

Og hva er dette? Er det psykosesymptomer?

Anonymkode: df95e...c9d

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/488888-et-dette-psykosesymptomer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutes ago, AnonymBruker said:

Kjenner på fremmedfølelse, eller hva det skal kalles. Føler at alt er så lenge siden. Selv bare noen timer siden er langt tilbake i fortiden. Det som hendte i går kunne like gjerne ha hendt for 10 år siden. Jeg har liksom ikke noen følelse av tid lenger. Ting går merkelig nok veldig seint oppe i hodet. Akkurat som om jeg er tilstede i en sakte film, men jeg klarer ikke helt å delta, jeg er bare tilskuer, og livet bare skjer uten meg. Men alt er så lenge siden! Jeg føler det som om jeg blir holdt tilbake av en usynlig kraft. Og at jeg ikke får til å oppleve "her-og-nå" fordi det hele tida går tilbake til fortid.

Here we go again..

Anonymkode: c45a7...027

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

De som har psykose vet ikke at de har psykose. Det er folk rundt som merker dette. For pasienten selv er det de opplever helt ekte 

Anonymkode: 50118...e2b

Når man hører det ofte nok kan man begynne å tvile på seg selv og virkeligheten man opplever. 

AnonymBruker skrev (På 13.12.2024 den 23.35):

Har ikke svar på spørsmålet ditt direkte, Men Kjenner meg igjen i det med fremmedfølelse og tidsopplevelse. 
Ingen mener jeg har psykose.

Men jeg sliter med uro, angst/traume, depressivitet, utmattelse og kognitivt. Har du noe av det?

Tenker kanskje de symtpomene er en blanding av depersonalisering /derealisering og hjernetåke/kognisjon for min del. Men er kjempeekkelt og jeg forstår det ikke. Føler seg jo gal.

Anonymkode: 2137a...8f1

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har ikke svar på spørsmålet ditt direkte, Men Kjenner meg igjen i det med fremmedfølelse og tidsopplevelse. 
Ingen mener jeg har psykose.

Men jeg sliter med uro, angst/traume, depressivitet, utmattelse og kognitivt. Har du noe av det?

Tenker kanskje de symtpomene er en blanding av depersonalisering /derealisering og hjernetåke/kognisjon for min del. Men er kjempeekkelt og jeg forstår det ikke. Føler seg jo gal.

Du vil ikke forstå det uansett hvor mange ganger du skriver om det. Du må akseptere medisinen du har fått og gå på den og se om det hjelper. 

Anonymkode: 452af...02f

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Du vil ikke forstå det uansett hvor mange ganger du skriver om det. Du må akseptere medisinen du har fått og gå på den og se om det hjelper. 

Anonymkode: 452af...02f

Hva? Jeg er ikke trådstarter. Jeg svarte ts på spørsmålet til ts om at jeg kjente meg igjen , men at jeg ikke har svar på det ang psykosesymptomer/ikke psykosesymptomer. 

AnonymBruker skrev (På 13.12.2024 den 23.35):

Akkurat som om jeg er tilstede i en sakte film, men jeg klarer ikke helt å delta, jeg er bare tilskuer, og livet bare skjer uten meg. Men alt er så lenge siden! Jeg føler det som om jeg blir holdt tilbake av en usynlig kraft. Og at jeg ikke får til å oppleve "her-og-nå" fordi det hele tida går tilbake til fortid.

Har du denne opplevelsen/følelsen hele tiden uten pause? Eller dukker det opp en og annen sjelden situasjon der det inntreffer?

Jeg kan tildels relatere til det du beskriver. Min opplevelse er at tiden utenfor hode, oppfatning av det jeg sier, tenker og gjø går utrolig sakte, mens inni hodet virker det som om særlig tanker raser av sted. Dette fenomenet heter "fast feelings. Men godt mulig du tenker på noe helt annet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...