Gå til innhold

Ekstrem angst og depresjon om morgenen

Anbefalte innlegg

Har hatt det sånn i 1 1/2 år nå HVER eneste morgen. Angsten og depresjonen er uutholdelig.  Etter jeg sluttet på nobligan har det blitt verre også utover dagen. 
Han sendt melding til fastlegen om selvmordstankene og at jeg ikke holder ut, men er ikke blitt gjort noe. Skal til han til uken.  Noen som har råd til ting når man har det som værst? Begynner å få vanskeligheter med å komme meg ut, i hvert fall når Fontenehuset er stengt i helgene. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/488894-ekstrem-angst-og-depresjon-om-morgenen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Angstlei skrev (1 time siden):

Har hatt det sånn i 1 1/2 år nå HVER eneste morgen. Angsten og depresjonen er uutholdelig.  Etter jeg sluttet på nobligan har det blitt verre også utover dagen. 
Han sendt melding til fastlegen om selvmordstankene og at jeg ikke holder ut, men er ikke blitt gjort noe. Skal til han til uken.  Noen som har råd til ting når man har det som værst? Begynner å få vanskeligheter med å komme meg ut, i hvert fall når Fontenehuset er stengt i helgene. 

Jeg tenker at jeg skal holde ut time for time. Jeg tvinger meg til å trene og å være litt sosial. Det er veldig krevende. Hvilken dag har du time hos legen?

Anonymkode: 3ef9e...178

Jeg vet ikke om det er noe godt råd men når jeg har fri så ligger jeg lenge og døser, gjerne til etter at den tyngste tiden på døgnet er over. Det kan føles litt stressende når jeg omsider står opp men formiddagen er uansett lite produktiv når man er nervevrak, så like godt å bruke tiden til hvile. 

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg tenker at jeg skal holde ut time for time. Jeg tvinger meg til å trene og å være litt sosial. Det er veldig krevende. Hvilken dag har du time hos legen?

På fredag. Hverdagene klarer jeg stort sett å komme meg på Fontenehuset, men må presse meg noe helt umenneskelig. Har alltid tidligere i livet funnet roen inne, men dette var når jeg bodde med mamma. Tenker som du sier neste å holde ut minutt for minutt.
 Var først forkjøla i to uker for 5 uker siden, så frisk en uke før jeg fikk corona som sitter i, så sliter også litt fysisk også. 

krøll9 skrev (25 minutter siden):

Jeg vet ikke om det er noe godt råd men når jeg har fri så ligger jeg lenge og døser, gjerne til etter at den tyngste tiden på døgnet er over. Det kan føles litt stressende når jeg omsider står opp men formiddagen er uansett lite produktiv når man er nervevrak, så like godt å bruke tiden til hvile. 

klarer ikke ligge så lenge, ligger til det er så vondt psykisk at jeg ikke klarer å ligge lengre.

Angstlei skrev (Akkurat nå):

klarer ikke ligge så lenge, ligger til det er så vondt psykisk at jeg ikke klarer å ligge lengre.

Nå er klokken 14, så det er uansett i lengste laget. Tenker sånn til kl. 10? 

Så dumt at fontenehuset er stengt. Det er noe dritt med helger og høytider. Har du noen du kan ta en telefon til. 

Når jeg er urolig skriver jeg lister over ting som må gjøres, altså typiske to do lister. Så føler jeg en kontroll og oversikt. Kommer kanskje ikke i gang 😄 som i dag. Men det gir oversikt. 

En telefon til nesten hvem som helst i omverdenen gir meg følelsen av å ikke leve i mitt eget univers. Er det en mulighet?

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Du må ikke ligge så lenge i sengen. Du må opp å gjøre noe aktivt.

Nei, det har du rett i, vet bare ikke hva jeg skal gjøre?  Har levd ett rart og isolert liv de siste 20 årene hvor jeg fant trygghet og ro inne, men etter mamma døde så finner jeg hverken trygghet eller ro. M.a.o har stort sett drevet med ting hjemme, og gjemt meg for angsten. Betaler en dyr pris for det nå. 
Etter el-sykkelen gikk i stykker for ett par måneder siden økte isolasjonen. Har bestilt ny og får den forhåpentligvis før jul. Håper det vil hjelpe. 
Håper også att SSRI/SNRI kan hjelpe meg i gang litt, men er klar over at de ikke magisk fikser problemene. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Får du hjelp? Kan det være en ide og ta en Sobril når du våkner? Vet du hva som utløser denne angsten? Det er vondt å kjenne på angsten, og hvor den griper tak. 

Anonymkode: f2b96...0e5

Sobril er vel ikke beregnet for langtidsbruk.

AnonymBruker skrev (På 16.12.2024 den 10.33):

Får du hjelp? Kan det være en ide og ta en Sobril når du våkner? Vet du hva som utløser denne angsten? Det er vondt å kjenne på angsten, og hvor den griper tak. 

Anonymkode: f2b96...0e5

Står på fast dose rivotril, så vil ikle ta noe mere benzo

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...