Gå til innhold

Hva er konsekvensen av usaklig oppsigelse?

Anbefalte innlegg

Og hvordan skal jeg stole på en slik sjef? Det er ikke jeg som er sagt opp. 
Det har blitt stor misnøye på jobb etter han nye kom og han gjør flere ting som ikke er lov. 
Jeg håper den oppsagte kommer tilbake og at det blir sjefen som går.

Anonymkode: 5dd5d...48d

Fortsetter under...

Ved usaklig oppsigelse må en kontakte fagforbundet. Forbundet har advokater og kan velge å gå til sak. Ved et evt søksmål og. Arbeidstaker vinner vil hun/ han få jobben tilbake og en erstatning. Men de fleste vil ikke tilbake i samme jobb etter en slik tvist 

Anonymkode: 2aa5b...f76

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ved usaklig oppsigelse må en kontakte fagforbundet. Forbundet har advokater og kan velge å gå til sak. Ved et evt søksmål og. Arbeidstaker vinner vil hun/ han få jobben tilbake og en erstatning. Men de fleste vil ikke tilbake i samme jobb etter en slik tvist 

Hvorfor ikke? Hvis det er bare en person som er problemet? Og vedkommende har vært der lenge? 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor ikke? Hvis det er bare en person som er problemet? Og vedkommende har vært der lenge? 

Det jeg mener er at arbeidsmiljøet har vært så bra!! Det er kun sjefen som fucker opp. 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det jeg mener er at arbeidsmiljøet har vært så bra!! Det er kun sjefen som fucker opp. 

Skjønner, men ikke lett å jobbe under en sjef om han har gitt vedkomne oppsigelse, blitt rettssak og erstatning. Da vil han hele tiden finne noe å ta vedkommende på, og det blir vanskelig vil jeg tro å jobbe under en sjef i lengden som ikke vil ha vedkommende der. Det kommer litt an på om sjefen er tett på, eller har kontor i annet bygg. Enkelte burde ikke vært sjefer, det er en del psykopater blant sjefer. Jeg hadde en sjef på et sykehjem en gang, og hun var et helvete. Aldri følt meg så lite verdsatt, psykisk nedbrutt, osv. jeg dro inn fagforeningen, men valgte likevel å bytte beite og ta ny utdanning. Jeg hadde ikke livskvalitet og jeg holdt på å miste selvtilliten. For min egen helse fikk jeg hjelp av nav å omskolere meg. Beste valget jeg har tatt, og har nå jobbet 13 år på en bra plass. Enda får jeg angst om sjefen vil ha to ord med meg. Redd for å få kjeft. Så det sitter i. Etter alle disse årene har ledelsen etterhvert sett at dama ikke er god! Hun er nå nedgradert og får ikke jobbe med personalet lengre, men har lette oppgaver og tar kopier og rydder. Dette med sin fulle lønn på 800.000 i året. For å unngå sparke henne. Mange har klaget på henne og det har vært avis skriverier. Hun er maktsyk, ond og et jævlig menneske. Ønsker henne ingenting godt 

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Skjønner, men ikke lett å jobbe under en sjef om han har gitt vedkomne oppsigelse, blitt rettssak og erstatning. Da vil han hele tiden finne noe å ta vedkommende på, og det blir vanskelig vil jeg tro å jobbe under en sjef i lengden som ikke vil ha vedkommende der. Det kommer litt an på om sjefen er tett på, eller har kontor i annet bygg. Enkelte burde ikke vært sjefer, det er en del psykopater blant sjefer. Jeg hadde en sjef på et sykehjem en gang, og hun var et helvete. Aldri følt meg så lite verdsatt, psykisk nedbrutt, osv. jeg dro inn fagforeningen, men valgte likevel å bytte beite og ta ny utdanning. Jeg hadde ikke livskvalitet og jeg holdt på å miste selvtilliten. For min egen helse fikk jeg hjelp av nav å omskolere meg. Beste valget jeg har tatt, og har nå jobbet 13 år på en bra plass. Enda får jeg angst om sjefen vil ha to ord med meg. Redd for å få kjeft. Så det sitter i. Etter alle disse årene har ledelsen etterhvert sett at dama ikke er god! Hun er nå nedgradert og får ikke jobbe med personalet lengre, men har lette oppgaver og tar kopier og rydder. Dette med sin fulle lønn på 800.000 i året. For å unngå sparke henne. Mange har klaget på henne og det har vært avis skriverier. Hun er maktsyk, ond og et jævlig menneske. Ønsker henne ingenting godt 

Men vi hadde det sååå bra til vi fikk denne sjefen.

Er det noen sannsynlighet for at hen vinner saken og sjefen må gå? 
Jeg ville lett valgt å beholde jobben for disse kollegaene. Jeg håper ikke vedkommende velger å gå. 
Vedkommende har vært mange år og sjefen har ikke engang vært et år. 
Han gjør også veldig mye ulovlig. 

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville lett valgt å beholde jobben for disse kollegaene. Jeg håper ikke vedkommende velger å gå. 

Hvis dere kan bevise / dokumentere at sjefen gjør mye ulovlig må dere trekke inn verneombud, fagforening eller noen som er over denne sjefen igjen og legge dette frem. Hvis det er ulovlig etter loven så kan det jo anmeldes.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Om sjefen må gå bestemmes ikke i en evt. sak, men av arbeidsgiver. Det kan høres ut som dere bør kontakte tillitsvalgte og evt. fagforening og forhøre dere om hva dere bør gjøre.

Lillemus skrev (8 timer siden):

Hvis dere kan bevise / dokumentere at sjefen gjør mye ulovlig må dere trekke inn verneombud, fagforening eller noen som er over denne sjefen igjen og legge dette frem. Hvis det er ulovlig etter loven så kan det jo anmeldes.

Sjefen sier opp de han ønsker å bli kvitt som har jobbet der lenge. Grunnen han sier opp for er usaklig. 
Jeg er bare så nedfor på jobb for tiden fordi jeg føler jeg mister kollegene mine. 
En person får ikke spasere inn slik og ødelegge for alle. 
Hvordan kan en slik person bli i stillingen sin? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...