Gå til innhold

Nesten litt paranoid etter kommentar fra fastlegen ifbm innleggelse på somatisk sykehus

Anbefalte innlegg

Jeg var hos fastlegen og han bestemte seg for å legge meg inn på somatisk sykehus fordi han tenkte jeg trengte antibiotika intravenøst. Jeg var først inne hos han og forklarte problemet mitt også tok sykepleierne blodprøver og blodtrykk osv. Så skulle jeg inn igjen til fastlegen og det eneste han sa til meg var: "Jeg tenker du skal få komme på sykehuset og få antibiotika intravenøst så jeg ringer ambulanse... Diagnosen din? Schizofreni den har du ikke lenger?" Også snakket vi om den diagnosen... Jeg bare skjønner ikke helt hvorfor han hang seg opp i mine psykiske diagnoser når jeg skulle innlegges for noe somatisk? Kan det være lureri?  Det gjorde meg nesten litt paranoid og jeg klarer ikke slutte tenke på det... 

Anonymkode: c255f...59e

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg var hos fastlegen og han bestemte seg for å legge meg inn på somatisk sykehus fordi han tenkte jeg trengte antibiotika intravenøst. Jeg var først inne hos han og forklarte problemet mitt også tok sykepleierne blodprøver og blodtrykk osv. Så skulle jeg inn igjen til fastlegen og det eneste han sa til meg var: "Jeg tenker du skal få komme på sykehuset og få antibiotika intravenøst så jeg ringer ambulanse... Diagnosen din? Schizofreni den har du ikke lenger?" Også snakket vi om den diagnosen... Jeg bare skjønner ikke helt hvorfor han hang seg opp i mine psykiske diagnoser når jeg skulle innlegges for noe somatisk? Kan det være lureri?  Det gjorde meg nesten litt paranoid og jeg klarer ikke slutte tenke på det... 

Kanskje han gjorde det for å planlegge hvilke medisiner du trengte (for scizofrenien) når du er innlagt?

Anonymkode: 99f9a...3bc

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje han gjorde det for å planlegge hvilke medisiner du trengte (for scizofrenien) når du er innlagt?

Hvis det var grunnen ville det ikke være mer naturlig at han i stedet sa f.eks "Hvilke medisiner bruker du?" eller lignende?

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis det var grunnen ville det ikke være mer naturlig at han i stedet sa f.eks "Hvilke medisiner bruker du?" eller lignende?

Det beste hadde vært om du hadde spurt han direkte😉

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det beste hadde vært om du hadde spurt han direkte😉

Det har du nok helt sikkert rett i, men jeg har ingen måte å få spurt han på. Blir jo merkelig å ringe legekontoret for å spørre om dette...?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har du nok helt sikkert rett i, men jeg har ingen måte å få spurt han på. Blir jo merkelig å ringe legekontoret for å spørre om dette...?

Ja, jeg tror ikke det har noen betydning for din velvære og ditt opphold på sykehuset. La det gå😉

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når en lege skal henvise til sykehus, så er det vanlig at de i henvisningen også opplyser om andre sykdommer enn den aktuelle grunnen til innleggelsen. Regner med at legen spurte deg for å ta stilling til om han i bakgrunnsopplysningene skulle oppgi schizofreni som diagnose. 

Dette er ingen grunn til å bli paranoid av, - tvert om så var det bra at legen avklarte med deg om diagnosen var aktuell fortsatt. 

Kan man bli frisk fra schizofreni eller var det feildiagnose? 

Hvis man er aktuelt preget av annen sykdom enn bare innleggelsesdiagnose, om somatisk eller psykiatrisk, så tror jeg det bør nevnes i en en bisetning i det minste. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...