Gå til innhold

Utredning hos nevropsykolog

Anbefalte innlegg

Har noen her vært til utredning hos nevropsykolog? Aner ikke hva jeg går til, og synes det er litt skummelt….er vel usikkert om det kan være adhd/autisme/angst/depresjon, eller ingenting. Noen som vil dele erfaringer med meg?😊

Anonymkode: 61dde...87f

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/488955-utredning-hos-nevropsykolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var i 2017 så jeg husker ikke så mye. 

Men det var to hele dager mrd diverse tester, i tillegg hadde han samtale med mamma pluss at jeg fylte ut noen skjema. Basert på dette fant han at jeg scorte høyere enn hva personer med asperger gjør på gruppenivå, men jeg var likevel innenfor cut of så jeg fikk diagnosen. 

Nå er jeg ikke sikker på om jeg ennå har diagnosen for jeg fikk shizoaffektiv lidelse og behandler sa noe om at det kunne forklare de symptomene jeg har på asperger. 

Se i tråden om IQ, der nevner nachnoo hva som overordnet testes. Man får ulike opppgaver man ska løse. Eksempler er kopiere en intrikat figur, og så tegne den etter hukommelsen etter litt tid. Man får andre oppgaver i mellomtiden. Kopiere mønster med byggeklosser, huske ord, forklare ord, osv. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...