Gå til innhold

Terapi for angst. Holder det å gå en periode i terapi eller bør man gå i terapi så lenge man har angst?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har hatt angst siden jeg var 14 nå er jeg 50. Jeg har ikke gått i terapi hele den tiden.🤪

Anonymkode: 27c55...2e5

Skjønner at det kan bli vel langvarig (og dyr!) terapi.

Anonymkode: f9c5c...e6e

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har hatt angst siden jeg var 14 nå er jeg 50. Jeg har ikke gått i terapi hele den tiden.🤪

Hva er det viktigste du har lært for å holde angsten noenlunde i sjakk?

En skal sette seg konkrete mål: Jeg skal klare å gå på foreldremøte.

Så jobber man med det i terapien til en har nådd målet. Ikke at det skal være problemfritt, men man skal klare å gjennomføre det.

Da har en vært lenge nok i terapi. Hvis en da er flink og trener så ofte en kan, klarer en å holde dette ved like og sannsynligvis bli bedre.

nachnoo skrev (23 minutter siden):

Så jobber man med det i terapien til en har nådd målet. Ikke at det skal være problemfritt, men man skal klare å gjennomføre det.

Da har en vært lenge nok i terapi. Hvis en da er flink og trener så ofte en kan, klarer en å holde dette ved like og sannsynligvis bli bedre.

Takk for fint svar. 

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva er det viktigste du har lært for å holde angsten noenlunde i sjakk?

Jeg har vel ikke lært så mye egentlig. Angst har jeg fortsatt. Men nå har jeg en tung grunnlidelse da, så i psykiatrien har det blitt fokusert mest på den. 

nachnoo skrev (15 timer siden):

Dette er jo en konkret angst.

Det er annerledes om man har fått angst og overaktovt nervesystem pga feks overbelastning og kroppen reagerer på alt. Og terapi ikke har noe for seg

Anonymkode: fef96...676

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette er jo en konkret angst.

Det er annerledes om man har fått angst og overaktovt nervesystem pga feks overbelastning og kroppen reagerer på alt. Og terapi ikke har noe for seg

Hvor lenge skal du snakke om diffus angst og overaktivt nervesystem før du faktisk gjør noe med det? Greit nok at du oppretter ørten tråder om dette, da kan vi styre unna bare ved å se overskriften, men ikke kupp andres tråder med det samme maset. Er nok en grunn til at nachnoo ikke svarer deg, da hjelper det ikke å hoppe på han i andre tråder heller. 

Anonymos skrev (34 minutter siden):

Hvor lenge skal du snakke om diffus angst og overaktivt nervesystem før du faktisk gjør noe med det? Greit nok at du oppretter ørten tråder om dette, da kan vi styre unna bare ved å se overskriften, men ikke kupp andres tråder med det samme maset. Er nok en grunn til at nachnoo ikke svarer deg, da hjelper det ikke å hoppe på han i andre tråder heller. 

Jeg har 1) ikke oppretta ørten tråder om dette temaet  2) ikke prøvd å kuppe tråden 3) bare kommet med et innspil på en kommentar. For angst er ikke bare slik nachno beskriver her. Og det er mange som har en mer diffus angst.

Hva får deg til å tro at jeg ikke prøver gjøre ting for helsa bi basert på den kommentaren her?

Nå ble no tråden kuppa pga deg som måtte komme med irrelevant innlegg. Min kommentar var jo relatert til tråden og direkte svar på en kommentar 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har 1) ikke oppretta ørten tråder om dette temaet  2) ikke prøvd å kuppe tråden 3) bare kommet med et innspil på en kommentar. For angst er ikke bare slik nachno beskriver her. Og det er mange som har en mer diffus angst.

Hva får deg til å tro at jeg ikke prøver gjøre ting for helsa bi basert på den kommentaren her?

Nå ble no tråden kuppa pga deg som måtte komme med irrelevant innlegg. Min kommentar var jo relatert til tråden og direkte svar på en kommentar 

Er det sånn at du oppriktig ikke husker at du har startet ørten tråder om dette?

Anonymkode: fd92d...3eb

11 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke noe om hva du forsøker utenom for å få det bedre nei. Men med tanke på hvor mange tråder du har opprettet og hvor lange ganger du stiller omtrent likelydende spørsmål om og om igjen, så føler jeg meg ganske trygg på at du bruker altfor mye tid på å overanalysere og kjenne etter - noe som er direkte usunt for den psykiske helsa. Det er verdt å ta med seg hvis målet faktisk er å få der bedre. Legger ved to skjermbilder fra to tråder som er opprettet de siste par dagene. Mener du oppriktig at dette ikke er deg?

Screenshot_20241218_153430_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20241218_153455_Samsung Internet.jpg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

man har fått angst og overaktivt nervesystem pga feks overbelastning og kroppen reagerer på alt.

Da kan man starte med yoga eller autogen trening.

Annonse

nachnoo skrev (2 timer siden):

Da kan man starte med yoga eller autogen trening.

Ja, jobber litt med yoga og pust. Funka superbra før- da livet var normalt stressende. Litt verre når man er skikkelig syk. Men har troa. Fint å høre deg foreslå det. Håper det var seriøst og ikke et ironisk svar.

autogen trening må jeg Google 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...