Gå til innhold

Ble sint på butikken - igjen!

Anbefalte innlegg

Aner liksom fred og ingen fare. Føler meg ikke spesielt amper eller noen ting. Jeg står og skal betale i en butikk, og har med meg det ene barnet. Jeg skal bare ha én ting men ber om at kassadama legger til en pose. Hun sier jeg må trykke avbryt på terminalen. "Ok," sier jeg. Så sier hun "Ja. For de posene er ikke gratis akkurat." Da klikker det for meg. "Jeg ber deg bare om å legge til en pose!" sier jeg da svært høylytt (tror jeg). "Ber ikke om å få den gratis, bare at du legger den til." Jeg sier et eller annet om at hun er frekk og at jeg skal rapportere henne inn. Da ble hun helt satt ut og at sa at hun ikke mente det "sånn." Jeg ble litt satt ut av meg selv også og sa ikke like høyt at det "jammen hørtes sånn ut!" Betaler den forbanna tingen og går. Barnet er jo litt sånn forskrekket da og spør hva som skjedde. Da sa jeg bare at damen i kassen var frekk og litt rar, men at det går bra nå. 

Må si jeg måtte ta meg skikkelig sammen resten av handleturen. Føler jo at hele ettermiddagen er en katastrofe pga det utbruddet. Altså damen var helt klart frekk og lei, men at jeg bare klikker sånn er så aaaaargh. Får jo lyst til å dra til vedkommende i trynet også. Men gjør jo ikke det. Men ubehagelig å ha blitt så trigget. At det står folk rundt og barnet er med, tenker jeg jo ikke på i det hele tatt i sånne situasjoner. Blir bare rasende på personen som er frekk og knuser dem verbalt- dette skjer med jevne mellomrom. Fuck it. Jeg er definitivt ikke en man bør terge på seg tror jeg. Selv om reaksjonen ikke er fysisk. 🤨

Anonymkode: db563...e51

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/488975-ble-sint-p%C3%A5-butikken-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Var du som var frekk. Ikke kassedamen. Oppføre seg slik f8ran ett barn er ikke greit. Får hjelp. Du skader barnet, lærer det at behandle andre dårlig er ok.

Anonymkode: 828f5...e5b

Jeg ser ikke helt hvor jeg er frekk. Jeg går og kjøper en ting, ber om at hun legger til en pose. Jeg er ingen boms som gidder å bry meg om pose... det som er er at hun var frekk. Problemet mitt er at jeg blir så ufattelig sint for en ganske liten provokasjon. 

Nja. Om jeg skader barnet akkurat, vet jeg ikke men ikke bra å bli sint for så lite da. Det stemmer nok. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du tar det opp på psykiatriforumet her så regner med at du lurer på om det var en syk reaksjon og oppførsel fra din side? Svaret er ja. Du blir ofte sint virker det som. Stakkars barna dine. 

Anonymkode: 0823c...749

Ja. Jeg tar det opp her fordi jeg sliter med å finne balansen mellom brems og kjør kan man si. 

Om jeg vil gå så langt som å kalle dette "sykt", vet jeg ikke. Er vel mer en uheldig overreaksjon. Men typisk folk å dra ting ut av proporsjoner her også 😆 Da er vi vel i samme båt. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ser ikke helt hvor jeg er frekk. Jeg går og kjøper en ting, ber om at hun legger til en pose. Jeg er ingen boms som gidder å bry meg om pose... det som er er at hun var frekk. Problemet mitt er at jeg blir så ufattelig sint for en ganske liten provokasjon. 

Nja. Om jeg skader barnet akkurat, vet jeg ikke men ikke bra å bli sint for så lite da. Det stemmer nok. 

Ja. Jeg tar det opp her fordi jeg sliter med å finne balansen mellom brems og kjør kan man si. 

Om jeg vil gå så langt som å kalle dette "sykt", vet jeg ikke. Er vel mer en uheldig overreaksjon. Men typisk folk å dra ting ut av proporsjoner her også 😆 Da er vi vel i samme båt. 

Har du en diagnose som kan forklare slik utagering?

Annonse

Usaklig å mene at kassadama var frekk. Å ha sånne kommentarer humoristisk ment er noe ekstremt mange av oss gjør innimellom. Har heldigvis ikke opplevd at noen reagerer så voldsomt som du gjorde når jeg sier sånt, men hadde neppe klart å la være å svare krast tilbake. 

Anonymkode: 56556...1b1

Ikke kassadama som var frekk, det var du som var frekk og ja veldig dårlig gjort å gjøre det foran barnet ditt som fortjener en traumefri oppvekst. 

Ta tak i problemene dine selv. Du har sikkert gått i behandling før så du burde ha lært deg litt du kan ta i bruk. 

Anonymkode: 41edb...764

Hm. Hun sa det fordi hun ville anklage meg for å være en av dem som vil ha pose gratis. Ikke ut av humor. Men ja. Er enig i at det ikke er nødvendig å la seg provosere av slikt. Men at dere tenker det var SÅ ille, det er også rart synes jeg. 

Har vært i behandling men blir bare prat. Har aldri fått et eneste lite verktøy mot sinne eller andre følelser. 

Har BP II på papiret og tror kanskje at medisin gjør meg litt hissig, samtidig som den hjelper mot depresjon. Er ingen unnskyldning. Bare en forklaring. Uansett tror jeg hun damen selv innså at hun var frekk for hun unnskyldte seg veldig. Jeg sa ikke kjempe masse. To setning liksom. Men det preger meg resten av dagen. Så det er dritt når det skjer. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hm. Hun sa det fordi hun ville anklage meg for å være en av dem som vil ha pose gratis. Ikke ut av humor. Men ja. Er enig i at det ikke er nødvendig å la seg provosere av slikt. Men at dere tenker det var SÅ ille, det er også rart synes jeg. 

Har vært i behandling men blir bare prat. Har aldri fått et eneste lite verktøy mot sinne eller andre følelser. 

Har BP II på papiret og tror kanskje at medisin gjør meg litt hissig, samtidig som den hjelper mot depresjon. Er ingen unnskyldning. Bare en forklaring. Uansett tror jeg hun damen selv innså at hun var frekk for hun unnskyldte seg veldig. Jeg sa ikke kjempe masse. To setning liksom. Men det preger meg resten av dagen. Så det er dritt når det skjer. 

Jeg synes det blir gjort noe voldsomt ut av dette.  Hvis du ikke sto og hylte sånn at det hørtes i mange kilometers avstand så kan du bare glemme denne episoden.  Barn har ikke vondt av at foreldre og andre har følelser.

Anonymkode: 8aa62...1c0

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg ser ikke helt hvor jeg er frekk.

Etter min mening skjedde det her:

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg sier et eller annet om at hun er frekk og at jeg skal rapportere henne inn.

Fram til det punktet kan det bortforklares med "snakke forbi hverandre i farten"-unnskyldninger. Hun mente trolig ikke å anklage deg for å ville ha posen gratis, men pga. hennes ordvalg og din tolkning, oppfattet du det slik. Sånt skjer. 

Da er det lurt å stoppe der og si resten av det man har lyst til å si/brøle, inni seg, ikke dra det videre. Enten man er kunde eller ansatt. 

Men butikkpersonalet er vant til litt av hvert, særlig nå før jul når kundene har høyt stressnivå, så hun i kassa avskriver det nok som en misforståelse. Hvis du føler at du havner i slike situasjoner litt for ofte, kan du snakke med barna om det når ting har roet seg. De tåler å lære at voksne gjør feil og har svakheter, ikke lat som om det alltid er du som har rett og de andre som er vanskelige. Barn har også godt av å se/høre at foreldrene unnskylder seg og rydder opp i situasjoner der de misforsto eller sa ting som kom feil ut. 

laban skrev (16 minutter siden):

Etter min mening skjedde det her:

Fram til det punktet kan det bortforklares med "snakke forbi hverandre i farten"-unnskyldninger. Hun mente trolig ikke å anklage deg for å ville ha posen gratis, men pga. hennes ordvalg og din tolkning, oppfattet du det slik. Sånt skjer. 

Da er det lurt å stoppe der og si resten av det man har lyst til å si/brøle, inni seg, ikke dra det videre. Enten man er kunde eller ansatt. 

Men butikkpersonalet er vant til litt av hvert, særlig nå før jul når kundene har høyt stressnivå, så hun i kassa avskriver det nok som en misforståelse. Hvis du føler at du havner i slike situasjoner litt for ofte, kan du snakke med barna om det når ting har roet seg. De tåler å lære at voksne gjør feil og har svakheter, ikke lat som om det alltid er du som har rett og de andre som er vanskelige. Barn har også godt av å se/høre at foreldrene unnskylder seg og rydder opp i situasjoner der de misforsto eller sa ting som kom feil ut. 

Jeg hadde ikke høyt stressnivå. Og hun var faktisk frekk. Jeg overreagerte allikevel. Men at du forteller meg noen ting som helst. Hehehehe. Hvis vi møtes i virkeligheten tipper jeg det ser passe teit ut om du i det hele tatt så mye som åpner munnen...

Annonse

Jeg hadde ikke høyt stressnivå.

Det påstår ikke jeg heller, jeg mente bare at butikkpersonalet er vant til at det koker litt over for kundene nå før jul. Derfor tror jeg ikke hun i kassa ruger over det som skjedde. 

Men at du forteller meg noen ting som helst. Hehehehe. Hvis vi møtes i virkeligheten tipper jeg det ser passe teit ut om du i det hele tatt så mye som åpner munnen...

Det forsto jeg ikke så mye av. 

Endret av laban
10 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde ikke høyt stressnivå. Og hun var faktisk frekk. Jeg overreagerte allikevel. Men at du forteller meg noen ting som helst. Hehehehe. Hvis vi møtes i virkeligheten tipper jeg det ser passe teit ut om du i det hele tatt så mye som åpner munnen...

Dette er vel et klart bevis på at det er dine sinneproblemer som var problemet her, all den tid du nærmest truer laban fordi han/hun våger å antyde at i det minste noe av ansvaret ligger på deg. Skjerp deg. 

Anonymkode: 56556...1b1

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Fy f..., jeg blir redd av sånne som deg. Dere gjør verden til et utrygt sted å være. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fy f..., jeg blir redd av sånne som deg. Dere gjør verden til et utrygt sted å være. 

Er man høflig så er jeg verdens mest omtenksomme. Er du uhøflig, så reagerer jeg nok kraftigere enn andre. Men mer utrygt blir det ikke pga meg. Bare folk oppfører seg så går det bra. 

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du var frekk. Greit du aldri vil 7bnse det selv. Men oftest har flertallet rett. Så få hjelp før du ødelegger de rundt deg.

Anonymkode: 828f5...e5b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...