Glitter Skrevet torsdag kl 06:40 Del Skrevet torsdag kl 06:40 Klem til deg! Vet ikke helt hva jeg kan si, men du har nå fått gode svar fra før av, så kanskje en klem holder. 🫂 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489000-jeg-skulle-ta-pause-men-n%C3%A5-trenger-jeg-all-st%C3%B8tte-jeg-kan-f%C3%A5-%F0%9F%A5%BA/page/2/#findComment-4341698 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emoji Skrevet torsdag kl 07:17 Forfatter Del Skrevet torsdag kl 07:17 (endret) Glitter skrev (36 minutter siden): Klem til deg! Vet ikke helt hva jeg kan si, men du har nå fått gode svar fra før av, så kanskje en klem holder. 🫂 Tusen takk, er allerede langt bedre 🥰 Endret torsdag kl 07:17 av Emoji 4 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489000-jeg-skulle-ta-pause-men-n%C3%A5-trenger-jeg-all-st%C3%B8tte-jeg-kan-f%C3%A5-%F0%9F%A5%BA/page/2/#findComment-4341699 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emoji Skrevet torsdag kl 21:52 Forfatter Del Skrevet torsdag kl 21:52 (endret) ISW skrev (På 18.12.2024 den 14.58): Hei ❤️ Skjønner at det er vondt å bli "stemplet" med diagnosen fibromyalgi. Det er jo en diagnose det kan oppleves en del stigma rundt fordi det ikke gjøres så mange objektive funn, og det heller er den subjektive smerteopplevelsen som er utfordringen. Jeg tenker kanskje at diagnostikken rundt dette er litt vag, og jeg ville i alle fall prøvd å ikke bruke så mye energi på å vurdere hvorvidt du har fibromyalgi eller ikke, men heller gjort de fornuftige tiltakene du kan gjøre for å bli bedre (stressmestring, lett fysisk aktivitet, etc), for det fungerer uavhengig av hva "merkelappen" er. Når det gjelder mannen din (og du vet at jeg har vært kritisk til hans oppførsel tidligere) så er dette (som vanlig) sjokkerende. Han framstår som en mann som ikke evner å se lengre enn sin egen navel, og når det du trenger er støtte og bistand, så er det hårreisende av han å si det han sa. Det virker som han tar deg, din godhet og din hjelp og støtte for gitt, og behandler deg dårlig. På et senere tidspunkt tror jeg at jeg ville vurdert om han er en du ønsker å bruke resten av ditt liv sammen med (men nå er ikke tidspunktet). Du er ingen byrde og dette er helt håpløst. Hvis jeg skal gi deg noen få råd her, så ville det være noe sånt som: 1. Tål å være litt egoistisk nå og forstå at det nå er deg det handler om og du som skal bli frisk. 2. Tenk at dette også vil passere, at vi i Norge er beskyttet av gode ordninger som ivaretar deg og din inntekt, og at det viktige nå er at du får tid til å komme deg tilbake. 3. Du kommer til å komme tilbake i jobb igjen - husk det. 4. Ikke tro på alt som sies til deg med negativt fortegn. Du er verdifull og ingen byrde. 5. For å sitere Donald Trump: "Emoji first" en stund framover nå. Ønsker deg alt godt ❤️ Jeg føler meg ikke helt sikker på at jeg har denne diagnosen. Og jeg er egt ikke spesielt opptatt av diagnoser, men i dette tilfellet var det svært nyttig fot meg å få høre det fordi jeg fikk meg en skikkelig aha-opplevelse der jeg ble bevisst på mye jeg aldri har tenkt pver. En ny innsikt og som vil hjelpe meg med å ta bedre valg og mer hensyn til meg selv, bli snillere mot meg selv, ikke presse meg så hardt på jobb lenger, ikke straffe meg selv så hardt når jeg gjør feil, rett og slett slutte å «tåle» så mye hele tiden (som jeg trodde var normalt for alle), tillate meg å ta enda mer plass og kommunisere mine behov slik andre gjør osv. Jeg skal også snakke med sjefen min i morgen og foreslå tiltak som jeg tror kan være med å redusere både plager og sykefravær i fremtiden. Det er ingen som har gjort meg oppmerksom på at det ikke er normalt å slite så mye som jeg har gjort og gjør. Jeg trodde det var normalt, men så har jeg heller ikke klaget. Jeg har også innsett at det ikke er rart at kroppen og hodet til slutt sa stopp. Men det skal jeg jobbe for å endre, for det er svært viktig gir meg å komme tilbake til jobb så fort som mulig). Jeg er snill mot alle andre, nå må jeg øve meg på å være snill mot også meg selv (selv om det er vanskelig pga ytre faktorer for tiden som jeg ikke rår over - men jeg må bare prøve). Endret torsdag kl 22:00 av Emoji 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489000-jeg-skulle-ta-pause-men-n%C3%A5-trenger-jeg-all-st%C3%B8tte-jeg-kan-f%C3%A5-%F0%9F%A5%BA/page/2/#findComment-4341888 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet fredag kl 05:18 Del Skrevet fredag kl 05:18 Emoji skrev (7 timer siden): Jeg føler meg ikke helt sikker på at jeg har denne diagnosen. Og jeg er egt ikke spesielt opptatt av diagnoser, men i dette tilfellet var det svært nyttig fot meg å få høre det fordi jeg fikk meg en skikkelig aha-opplevelse der jeg ble bevisst på mye jeg aldri har tenkt pver. En ny innsikt og som vil hjelpe meg med å ta bedre valg og mer hensyn til meg selv, bli snillere mot meg selv, ikke presse meg så hardt på jobb lenger, ikke straffe meg selv så hardt når jeg gjør feil, rett og slett slutte å «tåle» så mye hele tiden (som jeg trodde var normalt for alle), tillate meg å ta enda mer plass og kommunisere mine behov slik andre gjør osv. Jeg skal også snakke med sjefen min i morgen og foreslå tiltak som jeg tror kan være med å redusere både plager og sykefravær i fremtiden. Det er ingen som har gjort meg oppmerksom på at det ikke er normalt å slite så mye som jeg har gjort og gjør. Jeg trodde det var normalt, men så har jeg heller ikke klaget. Jeg har også innsett at det ikke er rart at kroppen og hodet til slutt sa stopp. Men det skal jeg jobbe for å endre, for det er svært viktig gir meg å komme tilbake til jobb så fort som mulig). Jeg er snill mot alle andre, nå må jeg øve meg på å være snill mot også meg selv (selv om det er vanskelig pga ytre faktorer for tiden som jeg ikke rår over - men jeg må bare prøve). Lykke til i samtale med sjefen din i dag. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489000-jeg-skulle-ta-pause-men-n%C3%A5-trenger-jeg-all-st%C3%B8tte-jeg-kan-f%C3%A5-%F0%9F%A5%BA/page/2/#findComment-4341919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emoji Skrevet fredag kl 08:32 Forfatter Del Skrevet fredag kl 08:32 (endret) Glitter skrev (3 timer siden): Lykke til i samtale med sjefen din i dag. Takk, men jeg har bestemt meg for å utsette den. Jeg er ikke sterk nok og i form til å ta den idag. Men jeg skal på jobb og besøke kollegene mine da. God helg, Glitter Endret fredag kl 08:35 av Emoji 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489000-jeg-skulle-ta-pause-men-n%C3%A5-trenger-jeg-all-st%C3%B8tte-jeg-kan-f%C3%A5-%F0%9F%A5%BA/page/2/#findComment-4341953 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet fredag kl 08:35 Del Skrevet fredag kl 08:35 Emoji skrev (2 minutter siden): Takk, men jeg har bestemt meg for å utsette den. Jeg er ikke sterk nok og i form til å ta den idag. God helg, Glitter Skjønner. God helg ja. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489000-jeg-skulle-ta-pause-men-n%C3%A5-trenger-jeg-all-st%C3%B8tte-jeg-kan-f%C3%A5-%F0%9F%A5%BA/page/2/#findComment-4341954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emoji Skrevet fredag kl 15:47 Forfatter Del Skrevet fredag kl 15:47 Jeg besøkte mine kolleger på jobb idag. Dvs både min egen lille gruppe og den store gruppa. Ingen i min gruppe spurte meg om hvordan det går med meg, de var som vanlig bare opptatt av å snakke om seg selv og sitt. Den ene gnidde også inn at hun var på jobb til tross for at hun var både sliten og hadde vondt i kroppen. Men jeg lot det prelle av meg. Det var derimot flere kolleger i den store gruppa som spurte meg om hvordan det gikk med meg - t o m folk jeg knapt snakker med. Jeg grudde meg fordi vi skulle møte den store gruppa, men det gikk veldig bra. Faktisk over all forventning. Jeg har den siste tiden også hatt tanker om å bytte til den store gruppa når en av dem går av med pensjon - men det vil jeg ikke ta stilling til nå. Jeg har også bestemt meg for å drite oppi dem som driter i meg. Ingen skal få ødelegge jula for meg i år fordi de driter i meg. Jeg skal gjøre det beste utav det sammen med mine fine ❤️ 4 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489000-jeg-skulle-ta-pause-men-n%C3%A5-trenger-jeg-all-st%C3%B8tte-jeg-kan-f%C3%A5-%F0%9F%A5%BA/page/2/#findComment-4342051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vendi Skrevet fredag kl 16:07 Del Skrevet fredag kl 16:07 Emoji skrev (16 minutter siden): Jeg har også bestemt meg for å drite oppi dem som driter i meg. Ingen skal få ødelegge jula for meg i år fordi de driter i meg. Jeg skal gjøre det beste utav det sammen med mine fine ❤️ Så utrolig fin innstilling! 💪 Jeg er sikker på at du kommer langt med det, og at du kommer til å få en god jul med dine nærmeste kjære 🎄🥰✨❤️ 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489000-jeg-skulle-ta-pause-men-n%C3%A5-trenger-jeg-all-st%C3%B8tte-jeg-kan-f%C3%A5-%F0%9F%A5%BA/page/2/#findComment-4342057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.