Gå til innhold

Er blitt angrepet igjen

Anbefalte innlegg

Jeg får sånne demonangrep i blant, og i dag fikk jeg et nytt. Har vært stabil veldig lenge. Er ikke noe å få gjort med det heller. Det kommer når det vil, og forlater meg når det vil. Jeg blir plaget, men er dessverre maktesløs oppi det hele. Jeg får ikke gjort noe. 

Anonymkode: 43f2c...164

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/489012-er-blitt-angrepet-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg får sånne demonangrep i blant, og i dag fikk jeg et nytt. Har vært stabil veldig lenge. Er ikke noe å få gjort med det heller. Det kommer når det vil, og forlater meg når det vil. Jeg blir plaget, men er dessverre maktesløs oppi det hele. Jeg får ikke gjort noe. 

Går du på AP?

Anonymkode: 11c6d...88b

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Går du på AP?

Anonymkode: 11c6d...88b

Ja..

psykedeliker skrev (30 minutter siden):

For noe tull, det er jo dine egne demoner, og de skal gjøre som du sier - ikke omvendt!

Nei, det er ikke mine egne demoner. Det er reelle demoner som kommer utenfra og angriper meg! 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du høres psykotisk ut. 

Anonymkode: 565e6...f41

Er ikke psykotisk nå. Det er bare følelser og opplevelser. 

Annonse

psykedeliker skrev (33 minutter siden):

Nettopp, da er det dine egne demoner, og du må lære deg å ta kontroll over dem. Anbefaler grunnkurs i Trivium & Quadrivium.

Nei, det er ikke mine egne demoner. Du skjønner ikke...

psykedeliker skrev (30 minutter siden):

Så forklar meg...

Jeg mener bestemt at ingen "har demoner". Det er bare en måte å snakke på som liksom skal illustrere at man kjemper sine kamper, det være seg mot depresjon, angst, osv. 

Når jeg snakker om demoner så er de ekte og reelle. De bor ikke i meg, men finnes utenfor meg selv. De kommer til meg utenfra og påvirker meg negativt. Usynlige, ingen kan se dem. Men jeg kan se dem for mitt indre øye, og jeg kan høre dem snakke til meg. Alt på et telepatisk nivå. Men jeg er ikke "der" nå. Jeg er bare sliten og opplever dette som et mildt angrep. Et angrep uten krefter nok til å slå meg i bakken. Men et angrep er det like fullt. Er som sagt ikke psykotisk. Jeg tenker det vil føles bedre allerede i morgen når jeg bare får hvilt meg litt mer. 

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg mener bestemt at ingen "har demoner". Det er bare en måte å snakke på som liksom skal illustrere at man kjemper sine kamper, det være seg mot depresjon, angst, osv. 

Når jeg snakker om demoner så er de ekte og reelle. De bor ikke i meg, men finnes utenfor meg selv. De kommer til meg utenfra og påvirker meg negativt. Usynlige, ingen kan se dem. Men jeg kan se dem for mitt indre øye, og jeg kan høre dem snakke til meg. Alt på et telepatisk nivå. Men jeg er ikke "der" nå. Jeg er bare sliten og opplever dette som et mildt angrep. Et angrep uten krefter nok til å slå meg i bakken. Men et angrep er det like fullt. Er som sagt ikke psykotisk. Jeg tenker det vil føles bedre allerede i morgen når jeg bare får hvilt meg litt mer.

Du motsier deg selv her. Ingen "har demoner", men de du snakker om er ekte og reélle?

Har du snakket med noen sanne esoterikere om dette? (Sanne esoterikere er de som utforsker tilværelsens mysterier utelukkende av egen interesse, ikke av økonomiske grunner.)

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er hensikten din med tråden, TS? Hva slags svar er det du ser etter?

Anonymkode: 6464b...509

Det er flere grunner til at jeg laget tråden, men det trenger jeg ikke å fortelle om. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er flere grunner til at jeg laget tråden, men det trenger jeg ikke å fortelle om. 

Hva tenker du vi skal svare deg, da, hvis du ikke en gang vil si hvorfor du opprettet tråden? 

Du høres paranoid og psykotisk ut.

Anonymkode: 6464b...509

Minner igjen om at det på dette forumet er mennesker som i perioder er syke. Jeg synes det bør gjenspeiles i svarene noen av dere gir, for i denne tråden er det en fin miks av latterliggjøring, hobbydiagnosering og råd som hjelper lite. En psykoselidelse kan variere i intensitet, og dessverre vil en del, til tross for behandling med AP, kunne i perioder oppleve restsymptomer. 

Når det gjelder demoner, så tror jeg dette er litt billedlig beskrevet. Jeg tror de fleste skjønner at ikke Satan sjøl banker på, med 666 i panna og høygaffelen med seg. Demoner kan være en beskrivelse av mørke tanker, håpløshet, vonde minner, osv. Litt som at jeg ikke tror at meningen med sangen Styggen på ryggen var at det faktisk satt en stygg fyr på ryggen hans. Det er at i perioder med sykdom, kan det føles som at noe utenfra gir deg negative følelser, være seg angst, depressivitet eller paranoia. Vondt er det uansett.

De som har det vanskelig fortjener bedre svar enn noen av svarene i denne tråden. Har man ikke noe å bidra med, så kan man enten la være å svare, eller sende noen oppmuntrende ord eller oppfordre til kontakt med helsevesenet. 

ISW skrev (1 time siden):

Minner igjen om at det på dette forumet er mennesker som i perioder er syke. Jeg synes det bør gjenspeiles i svarene noen av dere gir, for i denne tråden er det en fin miks av latterliggjøring, hobbydiagnosering og råd som hjelper lite. En psykoselidelse kan variere i intensitet, og dessverre vil en del, til tross for behandling med AP, kunne i perioder oppleve restsymptomer. 

Når det gjelder demoner, så tror jeg dette er litt billedlig beskrevet. Jeg tror de fleste skjønner at ikke Satan sjøl banker på, med 666 i panna og høygaffelen med seg. Demoner kan være en beskrivelse av mørke tanker, håpløshet, vonde minner, osv. Litt som at jeg ikke tror at meningen med sangen Styggen på ryggen var at det faktisk satt en stygg fyr på ryggen hans. Det er at i perioder med sykdom, kan det føles som at noe utenfra gir deg negative følelser, være seg angst, depressivitet eller paranoia. Vondt er det uansett.

De som har det vanskelig fortjener bedre svar enn noen av svarene i denne tråden. Har man ikke noe å bidra med, så kan man enten la være å svare, eller sende noen oppmuntrende ord eller oppfordre til kontakt med helsevesenet. 

Det er ikke greit at man slenger rundt seg om psykoselidelser heller. Alt om demoner og spøkelser er ikke psykoselidelse! Tror du alle barn som ser demoner i klesskapet og spøkelser under sengen har psykose? Nei, mye er normalt. Det er slikt alle mennesker kan oppleve om man er sliten. 

Anonymkode: e8f16...5fa

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er ikke greit at man slenger rundt seg om psykoselidelser heller. Alt om demoner og spøkelser er ikke psykoselidelse! Tror du alle barn som ser demoner i klesskapet og spøkelser under sengen har psykose? Nei, mye er normalt. Det er slikt alle mennesker kan oppleve om man er sliten. 

Anonymkode: e8f16...5fa

Jeg opplever å ser ting. Men er også veldig bevist på at det er hjernen som spiller meg puss. Tror man at det er ekte demoner, ja så er det ikke lengre normalt.

Anonymkode: ca1f0...63b

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er slikt alle mennesker kan oppleve om man er sliten. 

Også lydfrekvenser kan påvirke hjernen, det skjedde f.eks. på et universitet i USA at flere vitenskapsfolk opplevde hallusinasjoner i en spesifikk bygning. Dette frustrerte mange av dem, fordi de ikke klarte å finne noen rasjonell forklaring på fenoménet. Men én dag hadde tilfeldigvis en av vitenskapsfolkene tatt med seg et gammelt sverd ned i verkstedet i kjelleren, og skrudde det fast i en tvinge for å pusse det. Han oppdaget da at det vibrerte, og visste at energien som satte det i bevegelse måtte komme fra et sted. Nærmere undersøkelser viste at det var en stor vifte eller generator et sted i kjelleren som genererte lavfrekvent risting i hele bygningen. Da denne ristingen ble eliminert, forsvant også alle hallusinasjonsopplevelsene.

Et lignende fenomén er trolig grunnen til at de egyptiske figurene på Historisk Museum i Bergen flytter på seg: https://www.nrk.no/vestland/dodens-hjelpere-spoker-1.200385

Forøvrig er det et svært dårlig eksempel å trekke frem "Styggen på ryggen", mtp. hvilket subkulturelt miljø OnklP tilhører.

Endret av psykedeliker

Om du er medisinert slik du forteller så bør kanskje dosen justeres. Snakk med legen din om det og fortell om disse utfordringene og at det sliter deg ut. Ikke nødvendig å ha det vondt om det finnes en løsning.

Ikke gi opp, ønsk deg selv bedre vilkår - og gjør noe med det🌹

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...