Gå til innhold

Dere som har støttesamtaler i kommunen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvor lang gikk det fra søknad til samtalene kom igang? Hvor ofte er samtalene? Ukentlig,  hver 14.dag eller sjeldnere?

Anonymkode: 56b98...ae9

Og hvor lenge har du fått hjelp?

Tok vel i underkant av 2 uker. Hadde samtaler ukentlig. Så gikk jeg over til dps og hadde da samtale med kommunen 1 gang pr mnd i tillegg til hver uke på dps.

Nå har jeg nummeret til psyk i kommunen som jeg skal ringe ved behov. Har ikke hatt behov på 2 år.

Anonymkode: bf6ad...c22

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tok vel i underkant av 2 uker. Hadde samtaler ukentlig. Så gikk jeg over til dps og hadde da samtale med kommunen 1 gang pr mnd i tillegg til hver uke på dps.

Nå har jeg nummeret til psyk i kommunen som jeg skal ringe ved behov. Har ikke hatt behov på 2 år.

Så kommunen søkte deg over på DPS pga alvorlighetsgrad?

Annonse

Hun jeg gikk til i kommunen hadde jobbet på dps før, så forskjellen var ikke så stor. Men jeg skulle ha emdr og det kunne ikke hun i kommunen gi.

Hvilken terapiformer man skal ha og hvordan man samhandler med sin terapeut er det viktigeste, hvor de jobber ikke fult så viktig. 

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hun jeg gikk til i kommunen hadde jobbet på dps før, så forskjellen var ikke så stor. Men jeg skulle ha emdr og det kunne ikke hun i kommunen gi.

Hvilken terapiformer man skal ha og hvordan man samhandler med sin terapeut er det viktigeste, hvor de jobber ikke fult så viktig. 

Ble du frisk av emdr'en? 

Anonymkode: aba11...cd3

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Er det ikke kun sykepleier man får samtale med i kommunen? (støttesamtaler).

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ble du frisk av emdr'en? 

Av traumer ja. Men er bipolar, så blir aldri fri fra den. Fikk god hjelp i terapi, både emdr og samtaleterapi. Lærte meg mange knep mye måter å se ting på osv. Mange aha opplevelser når man snakker med en vis dame, som min behandler var.

Har økt selvtillit og selvbilde, vet jeg er mer enn god nok takket være henne.

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Av traumer ja. Men er bipolar, så blir aldri fri fra den. Fikk god hjelp i terapi, både emdr og samtaleterapi. Lærte meg mange knep mye måter å se ting på osv. Mange aha opplevelser når man snakker med en vis dame, som min behandler var.

Har økt selvtillit og selvbilde, vet jeg er mer enn god nok takket være henne.

Hva slags knep fikk du? 

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva slags knep fikk du? 

Pleier du å juge når du sier noe fint om noen for eksempel. Litt"slemt" å tro andre juger når de sier noe fint om deg. Den tok meg hardt. Og etter det trodde jeg på komplimenter jeg fikk.

Avbryte vonde følelser. Nynne å synge høyt, legg deg ned, hoppe osv.

Bruke pusten aktivt. Lære seg å slappe av med pusteteknikkwr gjør at dey å ikkw få sove er lettere, da jeg mediterer meg igjennom natten. Da får man hvile.

Andre mennesker sier en ting, det ligger da i luften, hvordan jeg velger å motta dette er opp til meg.

Mange forskjellige ting man kan gjøre for å få fokus bort i fra egne vonde følelser.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det ikke kun sykepleier man får samtale med i kommunen? (støttesamtaler).

Min var sosionom med videreutdanning innen psykriati.

Nå er det vel hvilken hjelp de kan gi som betyr noe, ikke hva de har som utdanning.

AnonymBruker

Fikk time dagen etter jeg tok kontakt. 
Kontaktet de fordi jeg trengte hjelp i forbindelse med et akutt situasjon. Siden har jeg hatt kontakt med de. Dette var i fjor. Hver uke eller 14 dag, opp til meg hva jeg føler jeg trenger. Dps for en del år siden var helt ok, mye bedre hun i kommunen. 
Det var kriseteam jeg kontaktet i forbindelse med et plutselig dødsfall. 

Anonymkode: 11921...973

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...