Gå til innhold

Vektnedgang. Hvor mange kcal bør man ligge på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg småspiser også mye. Tenker du å starte opp rett etter jul? Det gjør jeg. Grugleder meg. Jeg har vel tidligere vektnedgang-prosess hatt en tendens til å straffe meg selv ved å nekte meg mat. Spent på hvordan det blir nå.

Anonymkode: a2e7e...a91

Ja planen er å starte rett etter jul. Men skal operere i januar og settes fysisk ut av spill. Så jeg kan ikke spise så mye da. Jeg ønsker også å starte på wegovy.

Fortsetter under...

Glitter skrev (9 minutter siden):

Ja planen er å starte rett etter jul. Men skal operere i januar og settes fysisk ut av spill. Så jeg kan ikke spise så mye da. Jeg ønsker også å starte på wegovy.

Må du betale wegovy selv? 3000 kr i mnd?

Annonse

Glitter skrev (35 minutter siden):

Ja må betale selv. Kommer an på hvor høy dose. 

Hvordan virker sprøyta egentlig? Man mister sultfølelsen? Hva skjer når man slutter på sprøyta da?

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Kan alle få medisinen om man betaler selv?

Nei. Kan gi depresjon så dermed er noen leger veldig forsiktige. Jeg får ikke av  legen min, er bipolar.

Hun vil sende meg til overvektsklinikken på dps. Men orker ikke slikt akkurat nå da 4 år med ukentlige møter Ble ferdig i april. 

Anonymkode: 4a380...171

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det skal bli hardt å miste vekt. Jeg "spiser på "alle følelsene mine.

Vet du hvilke følelser som fører til småspising/trøstespising? Du sier ingenting om overspising... Har du ev. en plan for å håndtere de følelsene på en best mulig måte?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vel tidligere vektnedgang-prosess hatt en tendens til å straffe meg selv ved å nekte meg mat.

Straffe deg selv for hva?

PS: Jeg har selv hatt samme mønster tidligere. Har det vært/blitt tolket som et symptom eller en årsak til noe?

Ang. vektreduserende medisin, håper jeg du kan snakke om fordeler vs. ulemper med fastlegen din, også siden du i utgangspunktet har et vanskelig forhold til mat.

Eva Sofie skrev (27 minutter siden):

Vet du hvilke følelser som fører til småspising/trøstespising? Du sier ingenting om overspising... Har du ev. en plan for å håndtere de følelsene på en best mulig måte?

Straffe deg selv for hva?

PS: Jeg har selv hatt samme mønster tidligere. Har det vært/blitt tolket som et symptom eller en årsak til noe?

Ang. vektreduserende medisin, håper jeg du kan snakke om fordeler vs. ulemper med fastlegen din, også siden du i utgangspunktet har et vanskelig forhold til mat.

Straffe meg fordi jeg er slikt et udugelig menneske. Glemte å skrive at jeg er deprimert.

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Straffe meg fordi jeg er slikt et udugelig menneske. Glemte å skrive at jeg er deprimert.

Ja, jeg håper du har noen i hjelpeapparatet som kan hjelpe deg med å håndtere disse tankene og følelsene?

Eva Sofie skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg håper du har noen i hjelpeapparatet som kan hjelpe deg med å håndtere disse tankene og følelsene?

Blir avsluttet på DPS nå, men jeg har søkt støttesamtaler i kommunen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...