Gå til innhold

Antipsykotisk og antidepressiva med kosttilskudd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ashwaghanda? Er det ett naturlegemiddel? De er ofte ikke undersøkt for interaksjoner med medisiner. Så det kan vel ingen vite sikkert.

Anonymkode: c16bb...ff9

Ja Ashwaghanda er et naturmiddel som reduserer angst og stress ved å regulere nivåene av kortisol, kroppens stresshormon.

Brukes også til fysisk yteevne og søvnkvalitet.

Endret av Everybody
Everybody skrev (53 minutter siden):

Må si jeg føler meg mye roligere etter å ha tatt Ashwaghanda og Melatonin. Kanskje vente med Magnesium til i kveld.

Føler du deg bedre av å ta mer magnesium enn det kroppen egentlig trenger? Har man et normalt kosthold får man i seg nok magnesium i kosten. 

Anonymkode: bc58b...0c0

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Føler du deg bedre av å ta mer magnesium enn det kroppen egentlig trenger? Har man et normalt kosthold får man i seg nok magnesium i kosten. 

Magnesium glysinat fremmer ro og gir bedre søvn. Funker faktisk. Ikke placebo.

Annonse

Legen på DPS frarådet meg til å ta Ashwagandha. Det kan forverre psykiske lidelser og gi mange bivirkninger. Men om jeg allikevel skulle ta det måtte jeg stoppe hvis det ga uheldige bivirkninger.

Endret av Everybody
sonderingwondering
6 minutes ago, Everybody said:

Legen på DPS frarådet meg til å ta Ashwagandha. Det kan forverre psykiske lidelser og gi mange bivirkninger. Men om jeg allikevel skulle ta det måtte jeg stoppe hvis det ga uheldige bivirkninger.

Jeg anbefaler å ikke ta det. Hvis du trenger mer effekt på psykiske symptomer ville jeg heller bedt om justering av dosene på medisinene du går på. 

Everybody skrev (43 minutter siden):

Interessant, det brukes jo for å roe stress og angst

er det noen spesielle lidelser det gjelder som man ikke skal bruke det om man har, eller barr generelt?

Anonymkode: 215ac...4b8

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Interessant, det brukes jo for å roe stress og angst

er det noen spesielle lidelser det gjelder som man ikke skal bruke det om man har, eller barr generelt?

Ja jeg leste også at det skulle være bra mot stress og angst siden det regulerer kortisol, kroppens stresshormon. Men hun sa at det hadde mye bivirkninger og kunne forverre psykiske lidelser, bare generelt. 

Hun linket til denne nettsiden: https://nafkam.no/er-ashwagandha-trygt#:~:text=Virker ashwagandha%3F,urolig mage%2C diaré og oppkast.

Annonse

Everybody skrev (18 minutter siden):

Ja jeg leste også at det skulle være bra mot stress og angst siden det regulerer kortisol, kroppens stresshormon. Men hun sa at det hadde mye bivirkninger og kunne forverre psykiske lidelser, bare generelt. 

Hun linket til denne nettsiden: https://nafkam.no/er-ashwagandha-trygt#:~:text=Virker ashwagandha%3F,urolig mage%2C diaré og oppkast.

Føler mange leger er i mot kost tilskudd.

Skulle jo tro naturlige remedier var tryggere enn syntetiske medikamenter men

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Føler mange leger er i mot kost tilskudd.

Skulle jo tro naturlige remedier var tryggere enn syntetiske medikamenter men

Så ta noe som er lagd for en ting er verre enn å ta noe ta noe som som i følge gammel tro virker på 100 ting?

Anonymkode: ed746...e60

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så ta noe som er lagd for en ting er verre enn å ta noe ta noe som som i følge gammel tro virker på 100 ting?

Skulle jo tro naturlige  midler er mindre farlig for kroppen 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skulle jo tro naturlige  midler er mindre farlig for kroppen 

Det skulle man da ikke tro. 

Får koke deg litt te av revebjelle, er jo naturlig.

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det skulle man da ikke tro. 

Får koke deg litt te av revebjelle, er jo naturlig.

Den er jo giftig😂 men tror du skjønner hva jeg mener 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den er jo giftig😂 men tror du skjønner hva jeg mener 

Nei, forstår ikke at "naturlig" skal være så veldig bra når det kommer til medisin. 

Er ikke som moder jord lager ting for å helbrede mennesker.

Everybody skrev (1 time siden):

Hva slags rettslig grunnlag har han for å fraråde det? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...