Gå til innhold

Kan behandler se at man har vært inne på tilgangslogg på helsenorge?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg lurer på det samme. Men tenker at  i forhold til personvern så burde de ikke ha mulighet til det. Hvor ofte man logger seg inn på en tjeneste burde være privat og ikke noe andre kan se. Jeg håper det er sånn at de bare har tilgang til å se hvis man har vært inne og lest et dokument/notat de har skrevet. 

Anonymkode: 3c3cb...406

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lurer på det samme. Men tenker at  i forhold til personvern så burde de ikke ha mulighet til det. Hvor ofte man logger seg inn på en tjeneste burde være privat og ikke noe andre kan se. Jeg håper det er sånn at de bare har tilgang til å se hvis man har vært inne og lest et dokument/notat de har skrevet. 

Anonymkode: 3c3cb...406

Alle er inne på Helsenorge for det som gjelder en slev. Psykolog/ lege sitter ikke følger med hvem som er inne på sin egen side. Tror ikke de kan se din aktivitet, da det er personvern. 

Anonymkode: ff67f...f0d

Om de ev. har tilgang til å se, er jeg 110% sikker på at de har annet å bruke tiden sin på.

Du kan jo ev. spørre? Hva med å utforske selv, eller sammen med terapeut, hvorfor det er viktig for deg at terapeut ikke vet at du ser på dine egne journalopplysninger? Det er en rettighet du har etter loven. Jeg tror det kan bli en fin samtale ut av det...

Eva Sofie skrev (22 minutter siden):

Om de ev. har tilgang til å se, er jeg 110% sikker på at de har annet å bruke tiden sin på.

Du kan jo ev. spørre? Hva med å utforske selv, eller sammen med terapeut, hvorfor det er viktig for deg at terapeut ikke vet at du ser på dine egne journalopplysninger? Det er en rettighet du har etter loven. Jeg tror det kan bli en fin samtale ut av det...

Takk for tilbakemelding.

Anonymkode: 9bfc5...af2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...