Gå til innhold

Hvordan er det meningen at antipsykotika skal fungere, og hvorfor blir noen pasienter dårligere av det?

Anbefalte innlegg

Trinity80 skrev (10 timer siden):

Hvordan antipsykotika fungerer, kommer an på om det er av de typiske eller atypiske. De fungerer på ulike måter. 

For at de skal funke må man vel /som en skriver her- ha problemer med de nevnte stoffene?

Anonymkode: 2f1a9...fbe

Fortsetter under...

psykedeliker skrev (2 timer siden):

Hvordan skiller du selv mellom riktige og uriktige tanker?

Finner ut at de ikke stemmer med virkeligheten 

Orker ikke skrive mer nå, skriver senere

Endret av Marye

F eks fikk jeg vite at tante og onkel aldri hadde  vært i Tyrkia da jeg snakket med tante i tlf. Da jeg fortalte jeg hadde sett dem i Tyrkia fra balkongen

og en sms jeg fikk som ikke fantes. Leave the shoes  sto på den. Så jeg la igjen en pose med sko på flyplassen 

Spurte senere fyren hvorfor jeg skulle leave the shoes. Han skjønte ingenting og jeg sjekket telefonen. Den fantes ikke

Dessuten er mye av det en tror helt umulig og det skjønner man når man har blitt frisk

Annonse

Jeg var i et spill og alle spilte med

men det var bare i huet mitt

mistet 200 fb venner fordi jeg trodde de var i spillet 

så trodde jeg hjernen bak spillet (en jeg var forelsket i) hadde plantet et kamera i lap toppen min og fulgte med på meg

sånt ser man i ettertid er psykose

Endret av Marye
Marye skrev (6 minutter siden):

F eks fikk jeg vite at tante og onkel aldri hadde  vært i Tyrkia da jeg snakket med tante i tlf. Da jeg fortalte jeg hadde sett dem i Tyrkia fra balkongen

og en sms jeg fikk som ikke fantes. Leave the shoes  sto på den. Så jeg la igjen en pose med sko på flyplassen 

Spurte senere fyren hvorfor jeg skulle leave the shoes. Han skjønte ingenting og jeg sjekket telefonen. Den fantes ikke

Du hadde ikke trengt antipsykotika for å finne ut av dette.

Marye skrev (2 minutter siden):

Jeg var i et spill og alle spilte med

men det var bare i huet mitt

Mange mennesker driver faktisk skuespill (ikke minst ovenfor seg selv), så den tanken er ikke nødvendigvis feil.

Venninnen min med kreft måtte jeg la ha sex med hjernen bak spillet, for da ville hun bli frelst og frisk

jeg skulle betale han for å ha sex med henne

Endret av Marye
Marye skrev (1 minutt siden):

Så du mener jeg bør slutte på AP? Hvilke fordeler vil det gi meg?

Jeg anbefaler å høre på legen din som kjenner deg, ikke et tilfeldig menneske på nett. Har legen din satt deg på medisiner, så er det en grunn for det, og noe som du bør følge. 

Annonse

Marye skrev (8 minutter siden):

Så du mener jeg bør slutte på AP?

Hvor har jeg sagt det?

Vendi skrev (7 minutter siden):

Jeg anbefaler å høre på legen din som kjenner deg, ikke et tilfeldig menneske på nett.

AP gis ikke alltid av leger som faktisk kjenner pasientene.

psykedeliker skrev (2 minutter siden):

AP gis ikke alltid av leger som faktisk kjenner pasientene.

Nei, det stemmer nok. Men i det minste vet de vel diagnosen og hvordan sykdommen best behandles. 

Endret av Vendi
Worriesome Plenty 2

Har man hatt en eller flere jævlige psykoser og blitt friskere av antipsykotisk medisin så skulle det være grunn nok til å ta de. Antipykiatri er interresant helt til man får noen ille psykoser.

Worriesome Plenty 2 skrev (5 minutter siden):

Antipykiatri er interresant helt til man får noen ille psykoser.

Hvem har snakket om antipsykiatri? Det er noe helt annet enn å tilsidesette kritisk tenkning og rasjonelle årsaksforklaringer på tilsynelatene unormale opplevelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...