Gå til innhold

Hvilken mennesker har du empati med ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Okei, skjønner.

Jeg var innom helsekost istad og da var jeg vitne til noe litt merkelig. Der jobbet det tre godt voksne kvinner. De sto å kikket så sjokkerte på hun ene damen som jobbet der, fordi hun var kanskje litt tynn- ikke veldig. 

Hvorfor har det seg sånn at vi kun har empati med tynne mennesker? 

Anonymkode: f7342...17c

Drømmeautomat

Jeg tror det er lettest for de fleste å ha empati med uskyldige som er utsatt for noe uforskyldt. Ofte vil det si barn og dyr. Og så er det jo sånn at man ofte har mye mer empati med noen man kjenner, eller i hvert fall kjenner historien til, enn folk hvor man ikke gjør det.

Det med å kun ha empati med tynne mennesker kjenner jeg meg personlig ikke igjen i i det hele tatt.

Annonse

AnonymBruker
psykedeliker skrev (13 minutter siden):

Jeg har empati med alle, men det betyr ikke at jeg nødvendigvis har sympati med alle.

Har du empati med Breivik? Kan du sette deg inn i hans sinne og hans ønske om å få den rene rasen eller hva det var han prøvde på? 

Anonymkode: e35d4...bd9

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Okei, skjønner.

Jeg var innom helsekost istad og da var jeg vitne til noe litt merkelig. Der jobbet det tre godt voksne kvinner. De sto å kikket så sjokkerte på hun ene damen som jobbet der, fordi hun var kanskje litt tynn- ikke veldig. 

Jeg har empati med overvektige mennesker på en måte, på en Annen måte ikke. Jeg kan se sykelig fedme programmer på tv personer på 150-300kg og tenke at stakkars de som har havnet der, de må være syke og ensomme som har brukt mat for å oppnå trøst. Men samtidig så tenker jeg at det er tross alt selvforskyldt 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Okei, skjønner.

Så du mener at tre kvinner som jobbet i helsekosten så "sjokkert" på sin fjerde kollega fordi hun var litt tykk (regnet med du mente å skrive "tykk").

Hvordan kan du vite at de så på henne slik fordi hun var tykk?

stjernestøv
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har empati med overvektige mennesker på en måte, på en Annen måte ikke. Jeg kan se sykelig fedme programmer på tv personer på 150-300kg og tenke at stakkars de som har havnet der, de må være syke og ensomme som har brukt mat for å oppnå trøst. Men samtidig så tenker jeg at det er tross alt selvforskyldt 

Men det er ikke lett å få kontrollen tilbake over mat når man har spist seg så stor sikkert, har sett en del programmer om det jeg og. får empati for dem. Det er jo en sykdom. 

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du empati med Breivik som har det vondt fordi han er isolert og ensom? 

Jeg har forståelse for at det er vondt å være isolert og ensom for Breivik. Det er jo lett å forstå at hvem som helst ville synes at et slikt soningsforhold vil være kjedelig og ensomt. 

Jeg kan til en viss grad føle med ham, på samme måte som jeg vil føle med alle som kjenner på slike følelser.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Okei, skjønner.

Det må være dine egne holdninger du prater om. Du kan ikke bevitne " Hvorfor har det seg sånn at vi kun har empati med tynne mennesker" Jeg kjenner til mange mennesker, som har empati for de aller fleste mennesker. Uansett hvilken form dem skulle ha. Du setter dine egne holdninger overpå andre mennesker. Mange tenker ikke slik som deg.

Anonymkode: d742f...ad2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...