Gå til innhold

Begynte på Effexor i dag, er økt angst normalt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6 hours ago, Angstlei said:

Begynte på Effexor i dag, en time etter jeg tok tabletten fikk jeg veldig hjertbank og økt angst, er dette vanlig? Er ekstremt sensitiv på ad oppstart så fjernet halvparten av innholdet i kapslen før jeg lukket den. 

Det er veldig vanlig. Oppstart kombineres derfor ofte med Sobril de første tre ukene.

Anonymkode: ec0de...515

Har ikke tatt noe mer siden den gang, men spurte legen om jeg kunne starte på lavere dose, han så at 37.5mg var så lite at ingen merket det, men jeg gjør jo det, sa også at jeg ikke kunne dele opp innholdet. Var innom apoteket og spurte en farmasøyt, han sa dette gikk bra. Er 150 kuler inni en kapsel, tenkte å prøve meg på å starte på 50. Når farmasøyten sier det er greit burde det vel ikke være ett problem?

Noen andre som har startet saktere på effexor enn 37.5mg?

Angstlei skrev (Akkurat nå):

Har ikke tatt noe mer siden den gang, men spurte legen om jeg kunne starte på lavere dose, han så at 37.5mg var så lite at ingen merket det, men jeg gjør jo det, sa også at jeg ikke kunne dele opp innholdet. Var innom apoteket og spurte en farmasøyt, han sa dette gikk bra. Er 150 kuler inni en kapsel, tenkte å prøve meg på å starte på 50. Når farmasøyten sier det er greit burde det vel ikke være ett problem?

Noen andre som har startet saktere på effexor enn 37.5mg?

Ikke svar på spørsmålet ditt, men jeg ville lyttet til legen min.

Anonymkode: 5d6d5...474

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke svar på spørsmålet ditt, men jeg ville lyttet til legen min.

Anonymkode: 5d6d5...474

Skjønner at man ideelt skal det, men når han ikke anerkjenner at jeg får ekstrem angst av det han mener er ingenting så er det jo vanskelig for meg å begynne. Er jo bedre å starte opp sakte så jeg kommer meg opp på korrekt dose.
Er jo sånn her folk gjør når de trapper ned effexor, få som klarer å kutte 37.5mg uten store problemer. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...