Gå til innhold

Dere som strever med depresjon, drar dere på ferier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ikke hatt overskudd til å dra på ferie med familien da jeg har vært syk de siste 3 årene (angst og depresjon). Det frister lite nå også (moderat depresjon). Jeg er trist og har mye tankekjør mm. Blir veldig fort sliten. Burde jeg dra på sommerferie for tenåringens skyld?

Anonymkode: d4d29...c0d

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Siden alt blir bedre når solen varmer har jeg satt meg på ett fly å emigrert mer enn 1 gang.

Aldri latt min sykdom stoppe ferie for barna.

Anonymkode: 72aff...f34

Så fint at du har klart det. Hvordan har du kommet deg gjennom dagene? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så fint at du har klart det. Hvordan har du kommet deg gjennom dagene? 

Når man går ut av komfortsonen blir alt mye lettere.

Anonymkode: 72aff...f34

AnonymBruker

Anbefaler det, for barnas skyld. Ei nabojente her ble aldri tatt med på ferie med mor, av lignende problemer. Det sitter tydelig igjen en sårhet over at moren drar på ferie med andre, men aldri med henne. 

Anonymkode: b9d7e...b05

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Anbefaler det, for barnas skyld. Ei nabojente her ble aldri tatt med på ferie med mor, av lignende problemer. Det sitter tydelig igjen en sårhet over at moren drar på ferie med andre, men aldri med henne. 

Anonymkode: b9d7e...b05

Jeg hadde aldri dratt på ferie med andre og ikke barna. Jeg bare ser ikke for meg hvordan dagene skulle blitt når jeg er syk.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke hatt overskudd til å dra på ferie med familien da jeg har vært syk de siste 3 årene (angst og depresjon). Det frister lite nå også (moderat depresjon). Jeg er trist og har mye tankekjør mm. Blir veldig fort sliten. Burde jeg dra på sommerferie for tenåringens skyld?

Dersom tenåringen ønsker at du skal være med på ferie, så bør du nok gjøre det. 

Ja, har dratt på ferie for barnas skyld. Når jeg har vært moderat deprimert,  så har det hendt at ferien har gjort meg godt. Når jeg har vært alvorlig deprimert,  så har det vært veldig vanskelig,  siden jeg ikke har noen form for glede av noe som helst da. Men jeg har blitt ganske god til å fake etterhvert, og jeg er glad for at jeg har gjort det for familien sin skyld! 

AnonymBruker
motiva2 skrev (7 minutter siden):

Ja, har dratt på ferie for barnas skyld. Når jeg har vært moderat deprimert,  så har det hendt at ferien har gjort meg godt. Når jeg har vært alvorlig deprimert,  så har det vært veldig vanskelig,  siden jeg ikke har noen form for glede av noe som helst da. Men jeg har blitt ganske god til å fake etterhvert, og jeg er glad for at jeg har gjort det for familien sin skyld! 

Skjønner at du er glad for det! Som alvorlig deprimert har jeg vært innlagt for det meste. Kanskje jeg skulle prøve til sommeren. Jeg kan bli overrasket!

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skjønner at du er glad for det! Som alvorlig deprimert har jeg vært innlagt for det meste. Kanskje jeg skulle prøve til sommeren. Jeg kan bli overrasket!

Ja, det synes jeg du skal prøve på! Lurt å lage rom for noen pauser.  Og det er jo bedre å være med på ferien, men kanskje ikke på alle aktiviteter,  enn å ikke bli med i det hele tatt!

Annonse

AnonymBruker
motiva2 skrev (13 minutter siden):

Ja, det synes jeg du skal prøve på! Lurt å lage rom for noen pauser.  Og det er jo bedre å være med på ferien, men kanskje ikke på alle aktiviteter,  enn å ikke bli med i det hele tatt!

Det har du helt rett i!

AnonymBruker

Skjønner deg godt. Jeg har slitt med å reise på ferie pga angsten. Får angst når jeg er langt hjemmefra. Men har reist likevel og det har vært tøft! De siste to årene har jeg ikke reist, og det er ikke lett dette. Men ha med deg noen beroligende 

Anonymkode: cef18...389

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...