Gå til innhold

Dere som strever med depresjon, drar dere på ferier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det blir ikke en hyttetur eller noe med de nå når de er voksne?

Anonymkode: d4d29...c0d

jo det kan det jo bli. Hadde jo vært kjekt det men jeg liker egentlig ikke å reise. 

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (6 minutter siden):

jo det kan det jo bli. Hadde jo vært kjekt det men jeg liker egentlig ikke å reise. 

Er det pga angst at du ikke liker å reise? Jeg føler meg også tryggest hjemme.

Anonymkode: d4d29...c0d

Annonse

Reiste ikke på ferie de par årene jeg var mer eller mindre konstant ustabil. I sommer tok jeg første ferietur med barna alene (før det var det jo med eksmannen som familie, og før sykdom kom tilbake). Det var nok tidligste tidspunkt vi kunne reise på mtp min form.

Det er veldig mye man må organisere, tenke på og forholde seg til når man reiser på ferie, så dette har ikke vært aktuelt før nå. Selv om jeg hadde unnet dem ferie de siste årene også, så måtte de ta til takke med mindre turer eller dagsaktiviteter. Det var alt jeg hadde kapasitet til, men strakk meg så langt jeg kunne. 

Tenker ikke at en bør anbefale mennesker som sliter med å mestre vanlig hverdag til å reise utenlands eller på lange turer med barn. Alt til sin tid. Tenker at en ferie også kan bli til en dårlig opplevelse med en forelder som ikke er frisk psykisk, selv om man gjerne ønsker det annerledes. 

Ferie kan være så mangt. Ikke begi deg ut på for kompliserte greier før du er klar. Har man penger til det kan man reise en helg på hotell sammen hvis de har interessante aktiviteter for barn, ta en kort båttur frem og tilbake til et naboland, leie en hytte for noen dager eller rett og slett planlegge noen fine dagsturer. Det er godt når det bare er 24timer en må ta seg sammen og at det ikke er for lang vei hjem. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...