Gå til innhold

Å leve her og nå, eller i fortiden?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Adeie skrev (1 minutt siden):

Jeg skal ha et godt liv å se tilbake på. Så fokuserer på alt det gode i livet.

Fortiden må man bare legge fra seg og glemme (hvis den var vond). Jeg har skapt meg ett godt liv til tross for.

Ja godt å lese det. Jeg har selv skapt meg et godt liv, tross for et vanskelig og vond fortid.

Anonymkode: 4fda3...60e

AnonymBruker
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Fortiden er grunnlaget for nåtiden, så den kommer man aldri helt unna. Men man kan velge hvordan man vil forholde seg til den.

Ja men det en har fokus på og dyrker, det vil jeg holde fast på. Har kjempet for å få et bedre liv. 

psykedeliker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja men det en har fokus på og dyrker, det vil jeg holde fast på. Har kjempet for å få et bedre liv.

Enig i det, men fortiden deler man ofte med andre, og da kan man ikke bare late som om det ikke er tilfelle.

Annonse

psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Enig i det, men fortiden deler man ofte med andre, og da kan man ikke bare late som om det ikke er tilfelle.

Man tar eierskap av egne opplevelser. Og hva andre måtte mene om det er likegyldig. Opplevelser blir farget av hvem man er., og søsken er langt i fra like. Søsken kan ha hatt forskjellig oppvekst. Ene kan ha blitt elsket, den andre ignorert. Den ene sexlivet den de andre neglisjert osv.

psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Nei, ikke så lenge disse menneskene anser sine egne meninger som objektive fakta og handler deretter.

Nå får man bare la andre mene hva de vil. Jeg personlig har ikke dratt med meg de onde fra fortiden inn i min fremtid.

Annonse

psykedeliker
Adeie skrev (29 minutter siden):

Ditt valg. Er penger viktigere, ja så får du leve i det.

Økonomi handler ikke bare om penger, det handler om alle slags ressurser. Problemstillingen dreier seg også om at disse menneskene spekulerer i at folk skal "gå videre" (les: gi opp), slik at de kan beholde det de har svindlet til seg - og forsette å svindle andre.

Endret av psykedeliker
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Økonomi handler ikke bare om penger, det handler om alle slags ressurser. Problemstillingen dreier seg også om at disse menneskene spekulerer i at folk skal "gå videre" (les: gi opp), slik at de kan beholde det de har svindlet til seg - og forsette å svindle andre.

Da velger du å leve med det. Andre ville velge å gå videre. 

AnonymBruker
psykedeliker skrev (6 minutter siden):

Hva har dem svindlet til seg? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...