Gå til innhold

Dårlig og jul

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Regner med at du er alvorlig deprimert? Da vil det være normalt.

Anonymkode: 0d1c4...ff2

Blir jo så fortvila over tilstanden.

Har du opplevd å være helt utafor sånn pga depresjon?

Anonymkode: ba837...31d

Høgtider som jul forsterker ofte følelser man har. Det ligger en forventning om julestemning, minner fra tidligere juler, og at denne dagen skal være ekstra koselig og hyggelig. Der alle skal bare kjenne på gode følelser. Dette i seg selv kan gjøre at man føler man ikke får det til og blir enda mer nedstemt. Det er en helt vanlig tirsdag på kalenderen, bare at vi spiser julemat og åpner gaver osv. prøv å del opp dagen i 4 bolker. Fra 8-12, 12-16 osv. ta bolk for bolk, og ikke tenk på neste bolk. Da blir det lettere å komme seg gjennom 

Anonymkode: 34012...9bf

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Høgtider som jul forsterker ofte følelser man har. Det ligger en forventning om julestemning, minner fra tidligere juler, og at denne dagen skal være ekstra koselig og hyggelig. Der alle skal bare kjenne på gode følelser. Dette i seg selv kan gjøre at man føler man ikke får det til og blir enda mer nedstemt. Det er en helt vanlig tirsdag på kalenderen, bare at vi spiser julemat og åpner gaver osv. prøv å del opp dagen i 4 bolker. Fra 8-12, 12-16 osv. ta bolk for bolk, og ikke tenk på neste bolk. Da blir det lettere å komme seg gjennom 

Ja det er noe med for underbevisste forventningene, og så blir det så tøft når man ikke er i stand. Sender em klem til meg selv, oh andre som eventuelt ligger alene og er syke i dag ❤️

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, er årets jævligste dag. Er bare å telle timene til det er over. Har ett sted jeg kunne spist middag, men orker ikke.

Anonymkode: 92263...8ab

Gjør det du har lyst til, og som føles greit for deg. Det er bare en vanlig dag. Unngå sosiale medier i dag, der du får julebilder av lykkelige familier opp i ansiktet, det kan kanskje føles ekstra sårt. Se en serie eller gjør noe som gjør deg glad. 

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gjør det du har lyst til, og som føles greit for deg. Det er bare en vanlig dag. Unngå sosiale medier i dag, der du får julebilder av lykkelige familier opp i ansiktet, det kan kanskje føles ekstra sårt. Se en serie eller gjør noe som gjør deg glad. 

Ikke meg du siterer.

men jeg er så dårlig, og har ikke noe følelser eller lyst eller funksjon, og å oppsøke ting som liksom skal gi glede er enda mer triggende, fordi alt er så grusomt nå og klarer ikke koble meg på følelser, minner eller det jeg likte før. Er vel en del av depresjonsbildet kanskje?

så man må bare prøve komme seg gjennom hver dag, og denne dagen er ikke noe unntak❤️

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, er årets jævligste dag. Er bare å telle timene til det er over. Har ett sted jeg kunne spist middag, men orker ikke.

Anonymkode: 92263...8ab

Klem til deg og❤️ er det depresjon du slitet med?

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ikke meg du siterer.

men jeg er så dårlig, og har ikke noe følelser eller lyst eller funksjon, og å oppsøke ting som liksom skal gi glede er enda mer triggende, fordi alt er så grusomt nå og klarer ikke koble meg på følelser, minner eller det jeg likte før. Er vel en del av depresjonsbildet kanskje?

så man må bare prøve komme seg gjennom hver dag, og denne dagen er ikke noe unntak❤️

Å presse seg til kos og samvær kan hjelpe, men kan også kreve for mye. You do you 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å presse seg til kos og samvær kan hjelpe, men kan også kreve for mye. You do you 

Ja haddd det vært mulig hadde jeg gjort det.

Blir fryktelig deprimert fordi eg er for syk og ikke klarer. Så er noe med støtte i å stå i det som er realiteten nå.

Kjenner jeg dissosieree og kobler ut nå ~
der blir for mye.

Og så blir jeg redd fordi det kobles ut og

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...