Gå til innhold

Å drikke på AP

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har aldri hørt at det er farligEre å drikke på ap en av. Da jeg drakk merket jeg ingen forskjell.

Jeg har sluttet nå for jeg går på en leddgikt medisin som man ikke skal drikke på.

Anonymkode: ce440...16c

Ok. Har bare hørt man ikke egentlig burde drikke når man tar medisiner. Jeg bruker andre medisiner for psyken også, men trodde at man spesielt med AP var mer utsatt for å blant annet bli sløv. Men mulig jeg tar feil 🙂 Men lurer altså på om det er noen forskjell på AP i tablettform og AP i injeksjonsform. I sistnevnte varer det jo i flere uker og stoffet blir frisatt litt etter litt gjennom disse ukene. Blir ikke så høy konsentrasjon av medisinen kanskje. 

Annonse

AnonymBruker
Vendi skrev (5 minutter siden):

Ok. Har bare hørt man ikke egentlig burde drikke når man tar medisiner. Jeg bruker andre medisiner for psyken også, men trodde at man spesielt med AP var mer utsatt for å blant annet bli sløv. Men mulig jeg tar feil 🙂 Men lurer altså på om det er noen forskjell på AP i tablettform og AP i injeksjonsform. I sistnevnte varer det jo i flere uker og stoffet blir frisatt litt etter litt gjennom disse ukene. Blir ikke så høy konsentrasjon av medisinen kanskje. 

Etter flere tiår med ulike AP og AD har jeg drukket alkohol, og det har ikke påvirket virkningen av medisinene på meg.

Anonymkode: 5570e...fd2

AnonymBruker
Vendi skrev (15 minutter siden):

Konsentrasjonen er ganske lik, dersom man tar 💊 til samme tid hver dag.

Anonymkode: ce440...16c

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Er det forskjell på tabletter og injeksjoner mtp drikking? Lurer på om det går bedre (at det ikke er så farlig) å drikke hvis man får AP i injeksjonsform. 

Anonymkode: 56219...ce2

Dette er hva felleskatalogen sier om interaksjoner med alkohol: 

"Klinisk konsekvens

Økt risiko for sedasjon/CNS-depresjon, fremfor alt i kombinasjon med sederende antipsykotika. Det kan også være en økt risiko for hypotensjon og ekstrapyramidale bivirkninger ved kombinasjon med antipsykotika der disse bivirkningene er vanligst. Mulig økt risiko for toksisitet av antipsykotika.

Interaksjonsmekanisme

Additive farmakodynamiske effekter.

Monitorering

Pasienten bør informeres om den økte risikoen for uheldige effekter av alkohol (sedasjon, evt. CNS-depresjon osv)."

frosken skrev (1 minutt siden):

Dette er hva felleskatalogen sier om interaksjoner med alkohol: 

"Klinisk konsekvens

Økt risiko for sedasjon/CNS-depresjon, fremfor alt i kombinasjon med sederende antipsykotika. Det kan også være en økt risiko for hypotensjon og ekstrapyramidale bivirkninger ved kombinasjon med antipsykotika der disse bivirkningene er vanligst. Mulig økt risiko for toksisitet av antipsykotika.

Interaksjonsmekanisme

Additive farmakodynamiske effekter.

Monitorering

Pasienten bør informeres om den økte risikoen for uheldige effekter av alkohol (sedasjon, evt. CNS-depresjon osv)."

Takk. Jeg visste at det var i den gata med fare for sløvhet/sedasjon, men lurte på om det var forskjell på tablettinntak og injeksjoner. Men fikk vite et annet sted i tråden at det ikke var noen forskjell. (I alle fall sånn jeg tolket det). 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...