Gå til innhold

Nachno, medisinspørsmål

Anbefalte innlegg

@nachnoo

Håper du kan svare meg, da psykiater har ferie.

Jeg har i noen uker brukt lav dose Brintellix. De første dagene var jeg veldig kvalm, men det har gitt seg litt. Men jeg føler meg nærmest allergisk i hele kroppen - klarer ikke helt forklare, men det koker og «klør» og magen er på styr.klarer ikke ha kroppen i ro

Dette er ille hele tidsn- ikke bare rett etter inntak. Som et eksempel er det veldig ille på morgen- når det er 21 timer siddn siste inntak.

Jeg lurer på om jeg reagere «allergisk»’på den. Kan jeg droppe den en dag og se- eller vil det få store konsekvenser?

tusen takk om du svarer!🖤

Anonymkode: ca60a...96d

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/489144-nachno-medisinsp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

nachnoo skrev (3 minutter siden):

Jeg synes du skal fortsette uten avbrudd.

Ok. Takk for svar. Da får jeg prøve å fortsette.

Har du noen tanker om reaksjonen min? (Nei det er ikke angst eller inbilning, jeg har tro på og håp for medisinen)

nachnoo skrev (35 minutter siden):

Jeg tror du tilhører de mest følsomme når det kommer til bivirkninger.

Ja er nok ganske sensitiv. Men jeg er ikke sikker på om det jeg kjenner på og beskrev er bivirknkninger. Burde ikke de isåfall gi seg og ikke forverres etter noen ukers bruk?

nachnoo skrev (19 timer siden):

Jeg tror du tilhører de mest følsomme når det kommer til bivirkninger.

Tenker du det jeg beskriver som en slags allergisk følelse i hele kroppen og hodet samt en intens uro  være en bivirkning? Trenger å vite det. Det gir seg ikke

Det er også veldig ille lang tid etter inntak. Ikke rett etter inntak.

Du anbefaler å fortsette uten opphold, og det tar jeg med meg- Men dette er uutholdelig - så lurer hva som evt skjer om jeg dropper det noen dager?

Tusen takk igjen

Annonse

Er det ingen som vet om dette: «

Tenker du det jeg beskriver som en slags allergisk følelse i hele kroppen og hodet samt en intens uro  være en bivirkning? Trenger å vite det. Det gir seg ikke. Eller om Det kan være en allergisk reaksjon? Evt hva kan det være?

Det er også veldig ille lang tid etter inntak. Og blir mer og mer for hver dag

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det ingen som vet om dette: «

Tenker du det jeg beskriver som en slags allergisk følelse i hele kroppen og hodet samt en intens uro  være en bivirkning? Trenger å vite det. Det gir seg ikke. Eller om Det kan være en allergisk reaksjon? Evt hva kan det være?

Det er også veldig ille lang tid etter inntak. Og blir mer og mer for hver dag

Det er jul. Du kan ikke forvente at folk skal sitte på DOL i juledagene og svare på dine gjentagende spørsmål. Spørsmålene stopper jo ikke uansett hvor mange ganger du får svar, du fortsetter bare.

Anonymkode: ac53f...794

Trinity80 skrev (48 minutter siden):

Dra til legevakten om det er veldig plagsomt og snakk med en lege der. 

Ja jeg ringte legevakten og spurte:)

Får egentlig bare til svar det som står felleskatalogen. Så da er man jo like langt.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja jeg ringte legevakten og spurte:)

Får egentlig bare til svar det som står felleskatalogen. Så da er man jo like langt.

Det er bra du ringte og spurte. Ikke bry deg om grinebitere på dol. 

Anonymkode: 0ae72...962

AnonymBruker skrev (På 24.12.2024 den 6.56):

Tenker du det jeg beskriver som en slags allergisk følelse i hele kroppen og hodet samt en intens uro  være en bivirkning? Trenger å vite det. Det gir seg ikke

Det er også veldig ille lang tid etter inntak. Ikke rett etter inntak.

Du anbefaler å fortsette uten opphold, og det tar jeg med meg- Men dette er uutholdelig - så lurer hva som evt skjer om jeg dropper det noen dager?

Tusen takk igjen

Alle ikke-ønskede effekter er bivirkninger. Om du dropper noen dager, rykker du tilbake til start.

nachnoo skrev (1 minutt siden):

Alle ikke-ønskede effekter er bivirkninger. Om du dropper noen dager, rykker du tilbake til start.

Enig her, TS: man må faktisk tåle å stå i oppstarts bivirkningene. Om det vedvarer og er alvorlig nok  så kan man vurdere det i samråd med behandler.

Dersom man avbryter medisinering rett ved oppstart pga bivirkninger så får man jo ikke landet i noe som hjelper. 

Annonse

nachnoo skrev (7 minutter siden):

Oi rykker tilbake til start etter bare en dag. Det er voldsomt ja.

Men bivirkninger skal jo gi seg.

Lurer vel egentlig på om det er pga medisinen eller ikke

takk for svar!!

Trinity80 skrev (5 minutter siden):

Enig her, TS: man må faktisk tåle å stå i oppstarts bivirkningene. Om det vedvarer og er alvorlig nok  så kan man vurdere det i samråd med behandler.

Dersom man avbryter medisinering rett ved oppstart pga bivirkninger så får man jo ikke landet i noe som hjelper. 

Men det har gått over to uker. Og jeg Vet ikke om det er bivirkninger eller en «reaksjon»/allergi eller lignende ? Siden det ikke går over.

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Men det har gått over to uker. Og jeg Vet ikke om det er bivirkninger eller en «reaksjon»/allergi eller lignende ? Siden det ikke går over.

Bivirkninger sitter i mange uker. Litt etter litt forsvinner de. For meg tok det nesten 8-9 uker.

Om det virkelig er plagsom, så ta en tur til legen/ legevakten. Om du slutter så er resultatet akkurat det samme om du vil begynne igjen.

Det du kaller allergisk reaksjon kan være så mangt. Vi kan ikke mene noe om det her på DOL. Det kan være direkte farlig 

Trinity80 skrev (4 minutter siden):

Bivirkninger sitter i mange uker. Litt etter litt forsvinner de. For meg tok det nesten 8-9 uker.

Om det virkelig er plagsom, så ta en tur til legen/ legevakten. Om du slutter så er resultatet akkurat det samme om du vil begynne igjen.

Det du kaller allergisk reaksjon kan være så mangt. Vi kan ikke mene noe om det her på DOL. Det kan være direkte farlig 

Såpass lenge ja. Står jo at de skal gi seg etter to uker. Kan de bli «verre» innen denne tiden da?

Ja det er ikke sikkert det er er allergisk. Men hele kroppen liksom kribler og føles rar.  

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Såpass lenge ja. Står jo at de skal gi seg etter to uker. Kan de bli «verre» innen denne tiden da?

Ja det er ikke sikkert det er er allergisk. Men hele kroppen liksom kribler og føles rar.  

Hver gang du får svar, stiller du bare nye spørsmål. Du bruker altfor mye tid på å analysere og gruble over alle symptomer du har. Avled deg heller med noe annet fremfor å plage deg selv og spamme forum.

Anonymkode: ac53f...794

Trinity80 skrev (30 minutter siden):

Mener du at om man dropper medisinen et par dager gjør at man begynner «helt på nytt» igjen om man starter opp igjen?

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mener du at om man dropper medisinen et par dager gjør at man begynner «helt på nytt» igjen om man starter opp igjen?

Du vil jo ikke få alt stoffet ut av kroppen ved å slutte en dag eller to, så du opp år inget.

Cetrizin hjelper mot allergiske reaksjoner. Så fungerer den, ja så kan du ha en allergisk reaksjon. Jeg har mått gå fast på cetrizin grunnet lamictal. Så er ikke verre. 

Anonymkode: 0e425...2d8

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...