Gå til innhold

Redd kjøring episode

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sliter med angst.Mye handler om angst for å forårsake skade på andre/andre sine ting.

Jeg hadde en episode i går hvor jeg kjørte i en 60 sone i mørket.Klarte ikke å se personene som skulle over gangfeltet tidlig nok.Jeg bråbremset, men fant ut at det går ikke så jeg gasset på og fikk litt sleng hvor jeg kjørte over is. Ble livredd og snudde ved første snuplass for å se om jeg kunne ha kjørt på noen.Var ingen der når jeg kom tilbake etter max.1 minutt. Nå kverner det i hodet mitt…hva om bakenden på bilen min traff de?Hva om jeg skadet noen?
Dette ødelegger hele jula for meg, for jeg vil finne ut av dette….Jeg gråt når jeg kom hjem og er enda helt fra meg.

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: e3bee...f1a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/489145-redd-kj%C3%B8ring-episode/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er det du som har hatt de andre trådene om hvorvidt du har gjort noe galt i butikken osv? 

Som ble skrevet i de andre trådene, dette mater angsten din. Beroligende svar fra andre vil også mate angsten din. Du må lære deg å la det gå. 

Anonymkode: 303c5...068

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det du som har hatt de andre trådene om hvorvidt du har gjort noe galt i butikken osv? 

Som ble skrevet i de andre trådene, dette mater angsten din. Beroligende svar fra andre vil også mate angsten din. Du må lære deg å la det gå. 

Anonymkode: 303c5...068

Nei det er ikke meg…har bare hatt en tråd tidligere ang.lege. 
Jeg blir naturlig nok redd. Alt skjedde så utrolig fort.

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg sliter med angst.Mye handler om angst for å forårsake skade på andre/andre sine ting.

Jeg hadde en episode i går hvor jeg kjørte i en 60 sone i mørket.Klarte ikke å se personene som skulle over gangfeltet tidlig nok.Jeg bråbremset, men fant ut at det går ikke så jeg gasset på og fikk litt sleng hvor jeg kjørte over is. Ble livredd og snudde ved første snuplass for å se om jeg kunne ha kjørt på noen.Var ingen der når jeg kom tilbake etter max.1 minutt. Nå kverner det i hodet mitt…hva om bakenden på bilen min traff de?Hva om jeg skadet noen?
Dette ødelegger hele jula for meg, for jeg vil finne ut av dette….Jeg gråt når jeg kom hjem og er enda helt fra meg.

Hva hadde dere gjort?

Jeg tror ikke fotgjengere som ikke kjører bil selv har den minste anelse om hvor vanskelig det kan være å se dem i mørket. Men om du vet at det er fotgjengerfelt og det er dårlig sikt så roer du farten litt ned og er ekstra oppmerksom uansett, tenker jeg. Du har helt sikkert ikke truffet noen, det ville du merket på bilen og de ville nok fremdeles vært der når du kom tilbake. Neste gang du er ute og kjører i mørket så roer du farten litt og er ekstra oppmerksom ved fotgjengerfeltene. God jul!

AnonymBruker
Lillemus skrev (22 minutter siden):

Jeg tror ikke fotgjengere som ikke kjører bil selv har den minste anelse om hvor vanskelig det kan være å se dem i mørket. Men om du vet at det er fotgjengerfelt og det er dårlig sikt så roer du farten litt ned og er ekstra oppmerksom uansett, tenker jeg. Du har helt sikkert ikke truffet noen, det ville du merket på bilen og de ville nok fremdeles vært der når du kom tilbake. Neste gang du er ute og kjører i mørket så roer du farten litt og er ekstra oppmerksom ved fotgjengerfeltene. God jul!

Jeg bruker å tilpasse farten når jeg kommer til fotgjengerfelt, og det mener jeg at jeg gjorde i går også.Men jeg tråkket inn bremsa og sklei på is…Jeg har så angst.Har vært et forferdelig tøft år og jeg venter på behandling for angsten.
Jeg katastrofetenker nå» hva om det ikke var is, hva om det var et menneske som ble truffet»….jeg er bare kaos i dag…

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...