Gå til innhold

Redd kjøring episode

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
stjernestøv skrev (25 minutter siden):

bare ta det med ro og slapp av du ❤️ det er helt sikkert at du ikke har kjørt på noe. 

Takk🥹❤️Det er grusomt med slike tanker.Takk for at du forstår og gjorde dagen lettere for meg❤️

Anonymkode: e3bee...f1a

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk🥹❤️Det er grusomt med slike tanker.Takk for at du forstår og gjorde dagen lettere for meg❤️

Jo klart det ❤️ Har hatt umulige tanker selv så vet hvordan det er...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å trist å høre🥹Men håper du får ei fin jul❤️Du er et godt menneske❤️

Å jo takk for det ❤️ Du og er et godt menneske som bekymrer deg for mye ❤️ Du har ikke gjort noe galt :) 

Annonse

UtakknemligDiva

Jeg hadde det slik når jeg var 19-20. Husket liksom ikke store deler av kjøreturen og jeg kjørte ekstremt mye bil den tiden. Skjedde aldri noe, men jeg kunne stille meg spørsmål som «hadde jeg egentlig kontroll» «hvordan vet vi egentlig at denne farten er trygg her» osv. 

Når det kommer til dette med å krysse veien som fotgjenger, så har fotgjengeren også et ansvar i tillegg til at de fleste er selv sjafører noen ganger og vet hvor irriterende det kan være med folk som bare løper over veien uten å se seg for. Faktisk så gjør ikke de fleste det. Og skaden blir mye større for den som er forgjenger og de færreste vil utsette seg for det «bare fordi bilisten har alt ansvar». 

Selv om man er fotgjenger må man være med og samarbeide når man ferdes langs bilveien. 
I fjor for eksempel hadde jeg en episode. Der jeg er oppvokst er det enkelte steder ikke fotgjengerfelt så man må gå på kanten av bilveien. Det er en del skarpe svinger i tillegg. Jeg går på venstre side så jeg går i møte med bilene. Det kom en bil med en fører som åpenbart ikke så meg. Jeg kjenner mannen. Egentlig uforsvarlig at han fremdeles hadde førerkortet, da han har blitt gammel og åpenbart veldig redusert syn. 
Jeg gikk lenger inn til kanten for å unngå å bli truffet. Jeg ble ikke sint. Jeg bare syntes det var uforsvarlig at han fremdeles kunne kjøre. Jeg ble lettere bekymret for både han og andre som ferdes. Dette er en jeg kjenner godt. 
Han sa ingenting til meg når han snakket med meg i ettertid. 

Jeg visste da jeg valgte å gå der, at jeg skulle ferdes på bilvei og må gjøre min del for at ting skal gå bra. 

Det er også så mange situasjoner hver dag som kan gå galt dersom fotgjenger faktisk vil skade seg. Fotgjengerfeltet er jo helt inntil trafikken mange steder og det holder at man bare hopper ut i veien. 
Det er umulig for en bil som kommer i 60 å stoppe for en som hopper rett foran. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...