Gå til innhold

Jeg fikk beskjed om at jeg har litt lav nyrefunksjon pga Litium.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Legen sa ikke noe om hva konsekvensene er , men har sendt forespørsel til DPS om veien videre. Andre som har opplevd det samme?

Anonymkode: 0a9f7...bc7

Hvor lenge har du brukt litium og kjenner du symptomer på redusert nyrefunksjon? 

SofieVeie skrev (4 minutter siden):

Hvor lenge har du brukt litium og kjenner du symptomer på redusert nyrefunksjon? 

Nei, jeg vet ikke om symptomene. Vet du hva de er? Har brukt Li.i 3 år.

SofieVeie skrev (6 timer siden):

Jeg googlet symptomene nå og kjenner meg mest igjen i slapphet og tretthet.

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei, jeg vet ikke om symptomene. Vet du hva de er? Har brukt Li.i 3 år.

Redusert nyrefunksjon gir vanligvis ikke symptomer, før funksjonen er svært redusert. Du har heldigvis en fastlege som følger opp, så da vil legen høyst sannsynlig finne løsninger før det blir problematisk. 

frosken skrev (7 timer siden):

Redusert nyrefunksjon gir vanligvis ikke symptomer, før funksjonen er svært redusert. Du har heldigvis en fastlege som følger opp, så da vil legen høyst sannsynlig finne løsninger før det blir problematisk. 

Hvilke løsninger kan det være snakk om? Takk for svar.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Når det er medisiner du skal stå på over tid, kan legen bytte medisiner slik at det avlaster nyren, det finnes mange sorter og alle påvirker organ ulikt 

Anonymkode: 60c2e...1da

Finnes det altså medikament som tilsvarer Litium? Eller?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilke løsninger kan det være snakk om? Takk for svar.

Det avhenger av hvor stort fall du har hatt i nyrefunksjon. Hvis det ikke er alvorlig, så vil kanskje første tiltak være å redusere dosen, dvs. passe på at serumkonsentrasjonen er lavest mulig (men virksom). 

frosken skrev (17 minutter siden):

Det avhenger av hvor stort fall du har hatt i nyrefunksjon. Hvis det ikke er alvorlig, så vil kanskje første tiltak være å redusere dosen, dvs. passe på at serumkonsentrasjonen er lavest mulig (men virksom). 

Takk,  det er ikke alvorlig. Vil det alltid være tiltak selv om fallet er lavt?

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Takk,  det er ikke alvorlig. Vil det alltid være tiltak selv om fallet er lavt?

Dette kommer an på en god del ting, blant annet alder. Det viktigste nå er nok at nyrefunksjonen testes jevnlig for å se om den fortsetter å falle. 

frosken skrev (5 minutter siden):

Dette kommer an på en god del ting, blant annet alder. Det viktigste nå er nok at nyrefunksjonen testes jevnlig for å se om den fortsetter å falle. 

Jeg er i førtiårene. 

Annonse

frosken skrev (På 24.12.2024 den 10.23):

Så jevnlige blodprøver?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...